header

header
hairie

inside Formula1

| Monday, 30 March 2009
Memang aku dah lame minat f1 ni sejak sekolah lg sebenarnye..tapi bile dah masuk U ni memang jarang aku dapat tengok kat tv...coz tak de tv kat bilik,...kalau tengok pun mase kat rumah la..time balik kampung ngan cuti semester..hu..makin lame makin maju la f1 ni..ade team baru, bentuk kereta baru n paling best sekali litar baru..kat Malaysia ni f1 bermula tahun 1999 kat Litar Sepang..litar yang cantik (smart)..

Alia pernah join larian kat litar 2 ..

Okay..musim ni banyak yang berlaku sebelum f1 mule..ade peraturan baru, pasukan baru ngan litar baru..pasukan baru yang aku tau Brawn GP..asalnye dulu pasukan Honda tapi ntah macam mane honda ade masalah kewangan so ade orang beli pasukan 2.......jadi, mase depan Jenson Button (driver Brawn GP) dah bersinar kembali...

Okay..aku penat la nak menapi..kat sini aku selitkan maklumat f1 musim ni..

Pasukan-pas
ukan yang turut serta:
01 2009 FORMULA 1 ING AUSTRALIAN GRAND PRIX (Melbourne)
27 - 29 Mar
02 2009 FORMULA 1 PETRONAS MALAYSIAN GRAND PRIX (Kuala Lumpur)
03 - 05 Apr
03 2009 FORMULA 1 CHINESE GRAND PRIX (Shanghai)
17 - 19 Apr
04 2009 FORMULA 1 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX (Sakhir)
24 - 26 Apr
05 FORMULA 1 GRAN PREMIO DE ESPANA TELEFONICA 2009 (Catalunya)
08 - 10 May
06 FORMULA 1 GRAND PRIX DE MONACO 2009 (Monte Carlo)
21 - 24 May
07 2009 FORMULA 1 ING TURKISH GRAND PRIX (Istanbul)
05 - 07 Jun
08 2009 FORMULA 1 SANTANDER BRITISH GRAND PRIX (Silverstone)
19 - 21 Jun
09 FORMULA 1 GROSSER PREIS SANTANDER VON DEUTSCHLAND 2009 (Nürburgring)
10 - 12 Jul
10 FORMULA 1 ING MAGYAR NAGYDIJ 2009 (Budapest)
24 - 26 Jul
11 2009 FORMULA 1 TELEFONICA GRAND PRIX OF EUROPE (Valencia)
21 - 23 Aug
12 2009 FORMULA 1 ING BELGIAN GRAND PRIX (Spa-Francorchamps)
28 - 30 Aug
13 FORMULA 1 GRAN PREMIO SANTANDER D'ITALIA 2009 (Monza)
11 - 13 Sep
14 2009 FORMULA 1 SINGTEL SINGAPORE GRAND PRIX (Singapore)
25 - 27 Sep
15 2009 FORMULA 1 FUJI TELEVISION JAPANESE GRAND PRIX (Suzuka)
02 - 04 Oct
16 FORMULA 1 GRANDE PREMIO DO BRASIL 2009 (Sao Paulo)
16 - 18 Oct
17 2009 FORMULA 1 ETIHAD AIRWAYS ABU DHABI GRAND PRIX (Yas Marina Circuit)
30 Oct - 01 Nov





0 Readers:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

GengCyber.com

Apesal.com

 

Copyright © 2010 HAIRIEcerulean