header

header
hairie

mahu saja...aku melepaskan diri & terus berlari...

| Friday, 17 April 2009
kata lagi.....haha..
sebenarnye tengah penat ni wat enlargement yang tak siap2 nih..!!bile nk abes..

tetibe dalam kepenatan timbul pulak sense of boring...tetibe rase nak tangkap gambar..

tools2 yang MURAH!!!!...pen sebatang rm50...paling murah pun tracing paper a1..tu pun rm1.50..murah ker?...suke bile beli barang mahal2 pas tu orang tak pulang ..or rosakkan..pas tu wat tak tau jer...bile ditanye gelak2 jer...sakit hati!!!

henset peneman ketika sunyi...kalau boring dengar mp3, aku bukak radio pulak...Hot fm...kalau sabtu pagi mesti bukak Sinar fm...walaupun korang tak suke tapi aku nk suke jugak...xkire...ade carta fulamak ..lagu2 rock slow 80an...best giler...

dust free katenyer....ni pemadam public...tp aku tak bagi pinjam pun orang dah ambik dulu...ape kaitan pemadam ni ngan aku?>.....ngarut!!! adakah aku akan jadi macam pemadam ni?...bile dah abes, buang...macam tu ker?>..

3 benda yang sama form tapi mempunyai ciri2 yang berbeza..macam kite jugak..ade 3 orang kawan rapat tapi hati lain2..tak semestinya baik..dengki, busuk hati, pendam, dendam, cemburu, iri hati, jeles, sakit hati, benci, ..semuanya ade dalam aku..caye tak?...

aku tak percaya lagi
dengan apa yang ko beri
aku terdampar di sini
di sudut menunggu mati

aku berhenti berharap
dan menunggu datang gelap
sampai nanti satu saat
tak ada cinta ku dapat

mengapa ada derita bila bahagia tercipta
mengapa ada sang hitam bila putih menyenangkan.........

bile aku dengar & serap dalam badan aku bait2 lagu ni, rase cam ade something..hu...dengan yakinnya..mungkin pemadam tu mewakili something..maybe baik or jahat..kite tak tau..

ko ajarkan aku bahagia
kau ajarkan aku derita

kau tunjukkan aku bahagia
kau tunjukkan aku derita

kau berikan aku bahagia
kau berikan kau derita...

sape yang bagi aku semua ni?...korang ker....mungkin jugak..bagi sape2 yang kenal aku la...

huh....aku punye barang..sape curk tolong pulangkan jika ternampak stiker ni..tau...


Mahu jambatan bengkok

| Wednesday, 15 April 2009
KUALA LUMPUR - Dewan Perniagaan Melayu Malaysia (DPMM) semalam meminta agar kerajaan di bawah kepimpinan Datuk Seri Najib Tun Razak menyambung semula projek jambatan bengkok bagi menggantikan Tambak Johor yang dibatalkan pada 2006.

Presidennya, Syed Ali Alattas berkata, rata-rata ahlinya di negeri itu mengadu kerana sejak pembukaan Kompleks Kastam, Imigresen dan Kuarantin (CIQ) pada November tahun lalu, perniagaan mereka merosot teruk.

"Pembatalan jambatan bengkok telah menyebabkan laluan ke dan dari Singapura tidak lagi melalui bandar raya Johor Bahru sebaliknya terus ke CIQ.

"Johor Bahru sekarang bagaikan bandar mati. Itulah pandangan usahawan khasnya usahawan kecil," katanya ketika ditemui di sini semalam.

Perundingan dan pelaksanaan pembinaan jambatan bengkok atau 'Jambatan Indah' itu diilhamkan Perdana Menteri ketika itu Tun Dr. Mahathir Mohamad. Ia ekoran Singapura yang tidak memberikan keputusan muktamad untuk bekerjasama membina jambatan lurus menggantikan Tambak Johor.

Bagaimanapun pembinaan jambatan bengkok dibatalkan atas keputusan kerajaan semasa Tun Abdullah Ahmad Badawi menjadi Perdana Menteri.

Sementara itu di Johor Bahru, Pergerakan Pemuda UMNO Johor turut berpendapat perlunya kerajaan mengkaji semula projek jambatan bengkok kerana ia mampu merancakkan ekonomi negara, khususnya di Johor.

source:http://www.kosmo.com.my

Tragedi bas ekspres

| Tuesday, 14 April 2009
Awal pagi ini enam terbunuh dalam kemalangan yang melibatkan sebuah bas ekspres dua tingkat di Kilometer 443, Lebuh Raya Utara-Selatan berdekatan Rawang.

Kejadian itu menimbulkan persoalan mengenai tahap penguatkuasaan peraturan jalan raya di negara ini sekali gus mengabaikan keselamatan penumpang kenderaan awam.

Dalam kes terbaru, kedua-dua pemandu yang bertanggungjawab menjaga nyawa 33 penumpang sepanjang perjalanan dari Changlun, Kedah ke Kuala Lumpur itu mempunyai kesalahan lalu lintas yang serius.

Siasatan awal polis trafik mendapati pemandu kedua yang memandu ketika kemalangan memiliki lapan saman - kesemuanya atas kesalahan memandu laju sejak 2002.

Manakala pemandu pertama, antara mangsa yang terbunuh, mempunyai enam saman dan lima waran tangkap atas kesalahan yang sama.

Perkara itu disahkan oleh Ketua Trafik Pasukan Bukit Aman, Datuk Abdul Aziz Yusof.

Kemalangan ngeri pukul 5 pagi ketika sebahagian besar mangsa sedang lena itu meragut nyawa lima penumpang bas berkenaan selain pemandu pertamanya turut terkorban.

Sementara pemandu kedua, Fauzi Mohamad, 30-an yang memandu bas dua tingkat berkenaan semasa kejadian dan seorang penumpang wanita cedera.

Kesemua penumpang yang terbunuh berada di tingkat bawah bas iaitu Muhamad Ismail, 27, dari Kampung Lubuk Batu, Jitra, Kedah; Mohamad Fauzi Awang, 44, dari Kampung Siam, Alor Setar dan Md. Zaher Mohamad, 33, dari Kodiang, Kedah.

Dua lagi penumpang ialah Mohd Yusril Zakaria, 27, dari Kuala Muda, Kedah; C. Magenthiran, 26, dari Klang, Selangor dan pemandu pertama bas tersebut, Zulkhibri Md. Saad, 35, dari Kubang Ulu, Bukit Mertajam, Pulau Pinang yang ketika kejadian sedang tidur di belakang tempat duduk pemandu.

Kejadian berlaku ketika bas ekspres milik AB Express itu dalam perjalanan dari Changlun, Kedah, menghala ke ibu negara.

Abdul Aziz berkata, semasa tiba di lokasi tersebut, bas itu dipercayai hilang kawalan lalu merempuh pembahagi lebuh raya di sebelah kanan mengakibatkan sebahagian daripada besi penghadang sepanjang 60 meter itu terperosok memasuki tingkat bawah bas itu.

Tambahnya, bas berkenaan kemudian hilang kawalan sebelum terbalik ke kiri lebuh raya sejauh 20 meter dari lokasi rempuhan tersebut.

“Salah seorang daripada penumpang yang maut turut tercampak ke laluan bertentangan akibat rempuhan kuat. Kita percaya bas itu dipandu laju sehingga gagal dikawal,” katanya kepada pemberita ketika ditemui semasa meninjau lokasi kejadian di sini hari ini.

Turut hadir Ketua Polis Selangor, Datuk Khalid Abu Bakar.

Difahamkan, sebahagian mangsa terbunuh dalam kemalangan itu disebabkan tertusuk sebahagian besi penghadang yang memasuki ‘perut’ bas berkenaan.

Abdul Aziz berkata, kesemua mangsa yang terbunuh dan cedera telah dibawa ke Hospital Sungai Buloh bagi bedah siasat dan rawatan lanjut.

Sementara itu, operasi menyelamatkan mangsa melibatkan kira-kira 80 anggota daripada pelbagai agensi kerajaan termasuk pasukan polis, bomba dan penyelamat serta peronda PLUS Expressway Berhad.

Tambah Abdul Aziz, pihaknya kini menahan pemandu kedua bas ekspres terbabit yang masih dirawat di hospital untuk membantu siasatan di bawah Seksyen 41 Akta Pengangkutan Jalan 1987, kerana memandu secara melulu sehingga menyebabkan kematian.

Dalam pada itu, Penolong Penguasa Balai Bomba dan Penyelamat Rawang, Zahinor Hamzah berkata, pihaknya menerima panggilan kecemasan kira-kira pukul 5.10 pagi dan tiba di tempat kejadian 20 minit kemudian.

Beliau memberitahu, seramai 22 anggota dan empat pegawai beserta tiga jentera dari Balai Bomba dan Penyelamat Rawang, Kuala Kubu Bahru dan Batu Arang bergegas ke tempat kejadian.

Kemalangan tersebut turut mengakibatkan kesesakan lalu lintas sejauh lima kilometer dari tempat kejadian berikutan hanya satu lorong boleh digunakan.

source: http://www.utusan.com.my

Temuduga 'Degree in Landscape Architecture'

|
pagi ni ade temuduga degree kat fspu...aku baru je lepas..alhaldulillah..agak berjaye meyakinkan panel...hu...macam biase la..kene bawak portfolio, sijil2....

panel aku adalah Pn Suriati ngan pensyarh dari Shah Alam...mereka semua baik..tak lokek ngan senyuman...tenang sikit hati ni...hu..

introduce yourself...
ape pandangan anda mengenai Landscape Architecture field?

sape tokoh dalam bidang ni yang anda kagum?


itu la antara soalan yang aku kene jawab...agak terketar2 jugak...hu..takut salah jawab..


mase ni Anes tengah interview...agak kecoh bilik ni time anis interview...PEDESTRIAN!!!...hahahhaha..

menunggu giliran untuk nterview...dari kiri; zul, syahida, alia, aku ngan dak photo yang aku tak kenal...cemas menunggu..

mereka ni pulak dah lepas interview...pas tu jumpa kat uptown...ngumpat2 sambil makan...hehe..yanti dah wat enlargement dah...syifa pulak tengah wat blow up yang ke 5...hu...


nor, jajad ngan linda kene mengadap En Zul ngan En Izham...hu...


bukan jabatan kami sahaja yang interview..jabatan lain pun ade jugak..town planning ngan interior design...penuh fakulti FSPU ngan dak2 yang nak interview..ade yang datang ngan family.

yana, syahida, zai ngan alia......setia menunggu giliran....

Pn Suriati pesan kat aku nanti bile dah kat Shah Alam jangan jadi lain pulak..hairie yang kat sini baik, lembut, ...nanti bile dah kat sane hai2 pegi disko....jangan salah pilih kawan...

huhu..sedey...apepun thanks Pn Suriati...





Malam Pra Graduan UiTM Perak

|
malam MPG kembali lagi..kali ni giliran kitorang intake july 2006 pulak join...bertemakan sangkar hayat..pakaian; tradisional melayu...agak biasa tapi menarik...


Sangkar hayat adalah satu ruang persingggahan sebelum menuju sangkar kekal yang makmur. Ia boleh dianggap sebagai tempat menimba segala sesuatu yang bermanfaat lagi berguna untuk digunakan bagi meneroka kehidupan dunia serba mencabar demi mendapatkan kebaikan dunia dan akhirat kelak.

Sangkar Hayat disimbolkan sebagai UiTM, sebuah universiti yang membimbing, mendidik serta mengajar anak bangsa mempelajari dan menguasai ilmu-ilmu bermakna untuk digunapakai bagi meniti dalam kehidupan dipelbagai bidang.

Sangkar hayat ini memungkinkan mereka terbang belayar bebas menerawang awan dan laut membiru lantas cantas menerjah keindahan damai permai jauh bersama duduk di peterana persada ilmu mendakapi serta menggapai dalam menyempurnakan misi dan visi murni sebuah bangsa mulia dan tinggu bernama Melayu, anak pribumi di tempat tumpah darahnya, di Tanahair ini, di Sangkar Hayat ini.

kali ni Fakulti Senibina, Perancangan Dan Ukur yang anjurkan...jabatan kami (Jabatan Senibina Landskap) uruskan bahagian multimedia, diketuai oleh En Izham Ghani...beliau ni yang buat montaj untuk opening..best giler..

lagi satu yang best, Zulfadli dapat Anugerah Pelajar Terbaik jabatan kami..semester lepas die dapat anugerah dekan..tahniah zul!!!!...


ni la aku.....bergaye ala2 tradisional johor...menjadi la jugak...haha...semua orang kene berpakaian tradisional...jabatan kami hantar tak sampai 30 orang..tapi mereka semua meletop..maklum la ade juru mekap yang hebat (lee)..so semua nak hebat...

ucapan oleh Pengarah Kampus...

ucapan perasmian oleh wakil Menteri Besar Perak..ADUN Manjoi, Datuk Nazri..


sebelum naik bass....gambar wajib..hehe

pahlawan-pahlawan Melayu zaman moden


sedikit tapi grand....cantik semua..dak2 lain jeles tengok kitorang ade selendang alumni..

sesi bergambar bersama pensyarah..hu..en izham ngan en azrul...diorang ni yang uruskan bahagian multimedia...letopp montaj..best giler!

bersama koordinator program kami...Pn Nurhuzeima..





Senarai Penuh Kabinet Malaysia 2009

| Saturday, 11 April 2009

SENARAI ANGGOTA PENTADBIRAN KERAJAAN PERSEKUTUAN PADA 9 APRIL 2009

YAB Dato’ Sri Hj Mohd Najib bin Tun Hj Abdul Razak
Perdana Menteri

YAB Tan Sri Muhyiddin Yassin
Timbalan Perdana Menteri

JABATAN PERDANA MENTERI

Menteri

Tan Sri Datuk Dr Koh Tsu Koon
- Bertanggungjawab ke atas Hal Ehwal Perpaduan dan Pengurusan Prestasi

Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz
- Bertanggungjawab dalam hal ehwal perundangan dan Parlimen

Tan Sri Nor Mohamed Yakcop
- Bertanggungjawab ke atas Unit Perancangan Ekonomi

Mejar General Datuk Jamil Khir Baharom
- Bertanggungjawab ke atas hal ehwal agama Islam

Timbalan-Timbalan Menteri

Datuk Liew Vui Keong
Datuk Dr Mashitah Ibrahim (Senator)
Datuk S K Devamany
Encik Ahmad Maslan
Encik T. Murugiah (Senator)

KEMENTERIAN KEWANGAN

Menteri : Dato’ Sri Mohd Najib Tun Razak
Menteri II : Datuk Ahmad Husni Mohamad Hanadzlan
Timbalan : Datuk Chor Chee Heung
Timbalan : Datuk Dr Awang Adek Hussein (Senator)

KEMENTERIAN PELAJARAN

Menteri : Tan Sri Muhyiddin Yassin
Timbalan : Datuk Dr. Wee Ka Siong
Timbalan : Datuk Dr Puad Zakarshi

KEMENTERIAN PENGANGKUTAN

Menteri : Datuk Ong Tee Keat
Timbalan : Datuk Abdul Rahim Bakri
Timbalan : Datuk Robert Lau Hoi Chew

KEMENTERIAN PERUSAHAAN PERLADANGAN DAN KOMODITI

Menteri : Tan Sri Bernard Dompok
Timbalan : Datuk Hamzah Zainuddin

KEMENTERIAN DALAM NEGERI

Menteri : Dato’ Seri Hishamuddin Tun Hussein
Timbalan : Dato’ Wira Abu Seman Yusop
Timbalan : Encik Jelaing anak Mersat

KEMENTERIAN PENERANGAN KOMUNIKASI, KESENIAN DAN KEBUDAYAAN

Menteri : Dato’ Seri Dr Rais Yatim
Timbalan : Datuk Joseph Salang Gandum
Timbalan : Puan Heng Seai Kie (Senator)

KEMENTERIAN TENAGA, TEKNOLOGI HIJAU DAN AIR

Menteri : Datuk Peter Chin Fah Kui
Timbalan : Puan Noriah Kasnon

KEMENTERIAN KEMAJUAN LUAR BANDAR DAN WILAYAH

Menteri : Datuk Seri Shafie Apdal
Timbalan : Datuk Hassan Malek
Timbalan : Datuk Joseph Entulu anak Belaun

KEMENTERIAN PENGAJIAN TINGGI

Menteri : Datuk Seri Mohd Khaled Nordin
Timbalan : Datuk Dr Hou Kok Chung
Timbalan : Datuk Saifuddin Abdullah

KEMENTERIAN PERDAGANGAN ANTARABANGSA DAN INDUSTRI

Menteri : Datuk Mustapa Mohamad
Timbalan : Dato’ Mukhriz bin Tun Dr Mahathir
Timbalan : Datuk Jacob Dungau Sagan

KEMENTERIAN SAINS, TEKNOLOGI DAN INOVASI

Menteri : Datuk Dr Maximus Ongkili
Timbalan : Encik Fadillah Yusof

KEMENTERIAN SUMBER ASLI DAN ALAM SEKITAR

Menteri : Datuk Douglas Unggah Embas
Timbalan : Tan Sri Joseph Kurup

KEMENTERIAN PELANCONGAN

Menteri : Datuk Ng Yen Yen
Timbalan : Datuk Sulaiman Abdul Rahman Abdul Taib

KEMENTERIAN PERTANIAN DAN INDUSTRI ASAS TANI

Menteri : Datuk Noh Omar
Timbalan : Datuk Johari Baharum
Timbalan : Datuk Rohani Abdul Karim

KEMENTERIAN PERTAHANAN

Menteri : Dato’ Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi
Timbalan : Datuk Dr Abdul Latiff Ahmad

KEMENTERIAN KERJA RAYA

Menteri : Datuk Shaziman Abu Mansor
Timbalan : Datuk Yong Khoon Seng

KEMENTERIAN KESIHATAN

Menteri : Datuk Liow Tiong Lai
Timbalan : Datuk Rosnah Rashid Shilin

KEMENTERIAN BELIA DAN SUKAN

Menteri : Datuk Ahmad Shabery Cheek
Timbalan : Datuk Razali Ibrahim
Timbalan : Encik Wee Jeck Seng

KEMENTERIAN SUMBER MANUSIA

Menteri : Datuk Dr. S. Subramaniam
Timbalan : Datuk Maznah Mazlan (Senator)

KEMENTERIAN PERDAGANGAN DALAM NEGERI DAN HAL EHWAL PENGGUNA

Menteri : Datuk Ismail Sabri Yaakob
Timbalan : Datuk Tan Lian Hoe

KEMENTERIAN PERUMAHAN DAN KERAJAAN TEMPATAN

Menteri : Datuk Kong Cho Ha
Timbalan : Datuk Lajim Ukin

KEMENTERIAN PEMBANGUNAN WANITA, KELUARGA DAN MASYARAKAT

Menteri : Datuk Shahrizat Jalil (Senator)
Timbalan : Datuk Paduka Chew Mei Fun

KEMENTERIAN LUAR NEGERI

Menteri : Datuk Anifah Aman
Timbalan : A. Kohilan Pillay (Senator)
Timbalan : Datuk Lee Chee Leong

KEMENTERIAN WILAYAH PERSEKUTUAN

Menteri : Datuk Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin
Timbalan : Datuk M Saravanan

source: http://pemudaenggang.wordpress.com

Menonton TV punca gemuk?

|

KUALA LUMPUR 10 April - Percaya atau tidak, 30 peratus kanak-kanak di negara ini yang menghabiskan masa lapan jam sehari menonton televisyen dan bermain komputer didapati menghadapi masalah obesiti.

Timbalan Ketua Pengarah Pelajaran (Sektor Pembangunan Profesionalisme Keguruan), Datin Asariah Mior Shaharuddin berkata, tumbesaran mereka akan terjejas sekiranya tabiat tidak baik itu terbawa-bawa sehingga mereka dewasa.

Beliau berkata, kaji selidik oleh Pusat Informasi Pemakanan Asia (AFIC) itu melibatkan kanak-kanak berusia 12 tahun di empat bandar raya Asia termasuk Malaysia.

"Justeru, ibu bapa diminta menumpukan sepenuh perhatian terhadap proses tumbesaran anak-anak khususnya dengan pengambilan diet yang seimbang,'' katanya.

Menurut Asariah, kajian AFIC menunjukkan penyakit obesiti di kalangan kanak-kanak semakin meningkat dan tidak mustahil mereka akan dijangkiti penyakit seperti diabetis, tekanan darah tinggi dan kardiovaskular apabila dewasa.

Sehubungan itu kata beliau, Kementerian Pelajaran yang telah melancarkan program 3K iaitu 'Kebersihan, Kesihatan dan Keselamatan', sangat gembira apabila NSM dan GSK melancarkan buku panduan khasiat untuk kanak-kanak 12 tahun ke bawah.

Beliau berkata, sejumlah 22,000 buku panduan tersebut akan diedarkan di semua sekolah seluruh negara dalam dua versi iaitu bahasa Inggeris dan bahasa Malaysia manakala bahasa Mandarin untuk Sekolah Jenis Kebangsaan (Cina) sahaja.

Aspek-aspek dalam buku setebal 25 muka surat itu termasuklah tabiat pemakanan yang sihat, tumbesaran fizikal, daya penglihatan, kecergasan fizikal dan perkembangan emosi.


source: http://www.utusan.com.my

kek DM2..

| Thursday, 9 April 2009
sape nak rase kek dewan makan 2 sila la dtg studio pt6..hehe.. DM 2 ade jual kek kawin..sedap....kadang aku ngecek zai ..mintk duit DM die..hu..



syuee pun kadang2 bawak kek...sedap...yang bestnye dapat tengok abang tu wat kek on site..pandai die wat..


Shifa makan kulit pisang goreng....

|
ha.........tetibe shifa tunjuk kat aku kulit pisang bersalut tepung goreng....terkejut beruk die...

tghari td die beli goreng pisang kat kafe FSPU...die beli beli rm1 dapat 4 biji...hu..tetibe jer die bgtau aku ptg td yg die termakan kulit pisang..cube korang tgk gmbo ni...


memang jelas kulit pisang...serius...aku rase kan mesti time nak goreng ni tepung banyak lagi pas tu tak nak membazir katenye so tauke tu pun amik la kulit pisang sebagai pengganti isi pisang..haha...


aku rase kan pas ni pihak atasan kene check la bende2 cam ni...nak untung tapi dengan cara menipu...dah la menipu student..die ingat student ni bodoh ker...(sori kasar sangat)...cian sipa...last2 die xmakan kulit tu....

pengajarannya, kalau nak beli sesuatu kene la selidik dulu..buat analisis...(bajet)...


jumpe doktor lagi.......

|
aku baru je balik dai klinik uitm kul 3pm td...hu..kene datang balik coz doktor nk tgk perubahan dlm seminggu..

alhamdulillah, makin kurang ruam aku..tp doktor bagi lg ubat..kali ni kene sapu losen 3 malam berturut2...doktor suruh pakai lepas isyak coz minimum 8jam kene pakai benda tu...dah macam pdalam pantang pulak...kiki...


yang ni pulak ubat wan, mesmerising1...die tak sihat..demam katenyer....tapi aku tak pegi klinik ngan die...die pegi pagi td...die lagi dahsyat ubatnye...pil besar2..saiz syiling 5sen...nasib baik kene kunyah...hu...

Grand Prix Malaysia, Sepang

| Monday, 6 April 2009

SEPANG - Juara perlumbaan Formula Satu (F1) Grand Prix (GP) Malaysia Petronas, Jenson Button menyifatkan semalam merupakan antara perlumbaan paling 'gila' yang pernah diharunginya selepas merangkul kejuaraan kedua berturut-turut selepas GP Australia minggu lepas.

Selepas memulakan perlumbaan dalam keadaan trek kering, saingan tiba-tiba terpaksa dihentikan memasuki pusingan ke-32 kerana hujan lebat tidak memungkinkan ia diteruskan.

Ini merupakan perlumbaan F1 paling singkat dalam tempoh 18 tahun akibat cuaca buruk namun menyaksikan kehadiran penonton keseluruhan seramai 97,368 sejak Sabtu lalu.

Button, yang menjuarai perlumbaan pembuka tirai 2009, di Litar Albert Park, Melbourne minggu lalu mendahului pemandu-pemandu lain ketika perlumbaan masih berbaki 24 pusingan, sebelum ditabalkan selaku juara selepas hampir sejam perlumbaan dihentikan.

Pemandu BMW-Sauber, Nick Hiedfeld pula antara yang menerima manfaat besar daripada cuaca buruk apabila menamatkan perlumbaan di tangga kedua selepas memulakan cabaran dari petak ke-10.

Pada ketika kebanyakan pasukan mengalami kesukaran untuk meneruskan saingan, pemandu Jerman itu sebaliknya berterima kasih kepada pasukannya kerana memilih tayar yang tepat untuk membolehkan dia menaiki podium pertamanya tahun ini.

"Saya tidak dapat mengharapkan penamat yang lebih baik daripada ini. Kami berdepan situasi yang amat sukar tetapi pasukan membuat pemilihan tayar yang tepat," ujar Heidfeld.

Pemandu Toyota, Timo Glock menamatkan perlumbaan di tempat ketiga, meninggalkan rakan sepasukan, Jarno Trulli di tempat keempat, manakala pemandu Brawn GP, Ruben Barrichello menghuni tempat kelima.

Pemandu Red Bull, Mark Webber; juara dunia, Lewis Hamilton dari McLaren dan Rosberg melengkapkan kedudukan pungutan mata dengan menduduki tangga keenam, ketujuh dan kelapan.

Bagaimanapun setiap pemandu dan pasukan hanya diberikan separuh mata kerana perlumbaan tidak dapat dilengkapkan sekurang-kurangnya 70 peratus daripada keseluruhan pusingan seperti yang disyaratkan.

source: http://www.utusan.com.my

bersamamuQIBLAT III

| Sunday, 5 April 2009
Qiblat kembali lagi dengan Bersamamu Qiblat III..kenapa bersamamu? sebab kali ni kiblat ala2 bersamamu tv3..pihak pengurusan warnarepublic telah memilih satu keluarga yang paling daif/susah ..keluarga tersebut diberi sumbangan berbentuk keperluan harian seperti beras, minyak dan gula..

yang menariknya, ade pelajar2 yang tidak menahan sebak semasa tayangan klip video penggambaran yang dijalankan di kediaman keluarga tersebut..aku pun rase kesian jugak bile mak cik tu nangis..ditambah pula ngan background music yang menusuk kalbu... :'-(


sebelum maghrib, kami dikehendaki berkumpul di Pusat Islam Uitm Perak untuk bersama2 mengerjakan solat maghrib berjemaah, solat hajat, bacaan yasin dan tahlil beramai2..lepas je sembahyang isyak kami bergerak ke Annex 1..


yang ni namenye Pak Tam,..die bace doa sebelum majlis bermula..mohon keberkatan dan kelancaran serta keselamatan kami...

majlis dimulakan dengan bacaan berzanji beserta selawat yang diketuai oleh Hafizuddin Salleh, (dari part6 tu...)..masyaallah...memang best bacaannya..dah lame tak dengan die ngaji secara live cam ni...


MC malam tu pulak adalah sheera..cantik die pakai jubah hitam..bakat jadi pengacara memang ade...sebutan yang jelas...memang best..korang tengok la setting..letopp!!!


jamuan kali ni agak simple tapi sedap..lauk kampung; ikan masin bulu ayam, pecal...sedap jugak..(teringat rumah sebenarnye)..cube tengok gambar atas tu..en azrul pun turun padang agihkan lauk..sempoi...


jarang rasenye dapat bersama wanita ini iaitu Pn Nurhuzeima Mohd Hussain, Koordinator Program Jabatan Seni Bina Landskap..memberi kata-kata aluan..beliau datang bersama suami ngan hero barunya 'Ryan'- name owang puteh..


yang ni pulak namenye Wan Emirul yang bertindak sebagai Pengarah Projek malam tu...rasenye first time die ni jado pengarah..walau ape pun, tahniah..semuanya berjalan dengan lancar...


yang ni pulak majlis penyerahan selendang kiblat kepada krew pengurusan LADS 2010 yang dipilih mase temuduga hari 2..(aku yang pilih diorang ni)..30 orang ni akan menggantikan warna republic dalam semua pengurusan yang akan dipimpin oleh En Zul Azri pada tahun depan...nampaknya crown en azrul akan berpindah milik...


ni je la sebahagian pensyarah yang hadir mala tu..sikit jer yang datang..tak tau nape tapi maybe ade sebab tertentu kot......


muffin yang nampak sedap...yang ni tiap sorang dapat...


tema kali ni adalah morocco..so, design pun cam ala2 morocco...pakaian ala2 arab gitu...tapi semua pakai baju melayu..huhu


last..qiblat kali ni simple tapi best..tapi lagi best semester lepas..lecturer yang datang pun ramai, pengisian yang best..ni kiblat yang last sekali aku join.(insyaallah kalau semua lepas)...to warna republic & kru pengurusan baru harap2 dapat handle event2 dengan baik..buat semua orang puas hati..tau..okay..gud luck..







Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

GengCyber.com

Apesal.com

 

Copyright © 2010 HAIRIEcerulean