header

header
hairie

Menuju Haji

| Wednesday, 25 November 2009

Selamat menunaikan ibadat haji kepada seluruh bakal haji terutamanya dari Malaysia. Dah la sekarang ni musim H1N1. Siap cucuk vaksin lagi. Dah la ada 28 orang jemaah yang terkandas. Macam mana tah. Agaknya agensi tu gila duit kot. Sibuk nak tambah orang. Nasib baik kerajaan Arab Saudi ada bagi kuota lagi.


Ni jiran terdekat aku (bukan rumah sebelah) nak pergi haji dengan isterinya. Dan aku datang ke rumah beliau ngan sepupu-sepupu aku bersama kamera mereka.


Beliau bukan ikut Tabung Haji tapi melalui agensi swasta Utas Travel Sdn Bhd dan agensi ni tak asing bagi aku. Dah pernah dengar dah name ni. Aku Cuma risau kalau-kalau agensi selain tabung haji nanti perkhidmatannya tak betul. Tapi tak kot.


Mereka ni naik lalu KLIA jadi pergi pagi sebab nak singgah rumah abang beliau kat KL dan petang bau mendaftar dan malam la terbang. Kesian anak-anak dia menangis tengok mak bapak diorang pergi. Tapi tak apa la bukannya lama pun.

*kepada semua jemaah Malaysia, hati-hati la dengan jemaah Negara lain yang ganas-ganas.

0 Readers:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

GengCyber.com

Apesal.com

 

Copyright © 2010 HAIRIEcerulean