header

header
hairie

Terasa kekurangan pada diri

| Sunday, 30 January 2011
Baru sahaja melabuhkan punggung depan laptop ni dah datang satu perasan yang tiba-tiba je datang dengan tanpa diundang. Kenapakah dengan secara tiba-tiba begini. Mungkin aku ada buat salah dengan kawan-kawan yang selalu bersama dengan aku ataupun hanya perasaan aku je yang suka buat spekulasi yang bukan-bukan. Macam-macam benda main-main dalam kepala aku ni. 

Macam mana ek! Sekarang ni mulalah rasa dipinggirkan, jauh je dengan semua orang. Benda ni datang dengan tiba-tiba. Mungkin jugak ada sesuatu yang aku simpan/pendam dalam hati ni kemudian dah hilang tapi datang balik! Ya Allah, semoga hambamu ini boleh melupakan/menyelesaikan masalah yang dicipta sendiri.

Teman Sejati
Selama ini
Ku mencari-cari
Teman yang sejati
Buat menemani
Perjuangan suci

Bersyukur kini

PadaMu Illahi
Teman yang dicari
Selama ini
Telah kutemui

Dengannya di sisi

Perjuangan ini
Senang diharungi
Bertambah murni
Kasih Illahi
KepadaMu Allah
Kupanjatkan doa
Agar berkekalan
Kasih sayang kita

Kepadamu teman

Ku pohon sokongan
Pengorbanan dan pengertian
Telah kuungkapkan
Segala-galanya...

KepadaMu Allah

Kupohon restu
Agar kita kekal bersatu
Kepadamu teman
Teruskan perjuangan
Pengorbanan dan kesetiaan
Telah kuungkapkan
Segala-galanya
Itulah tandanya
Kejujuran kita
 
Bila kita sedang rancak bercakap atau buat sesuatu, kita tak sedar yang kita telah melukakan hati orang lain secara tidak sengaja. Memanglah orang yang terasa tu tak bagitau apa yang kita dah buat kat dia. Tapi mungkin dia akan lepaskan kepada orang lain. MUNGKIN. 

NIAT nak buat baik dengan orang lain tapi disalahertikan. 

Anda PAKSA orang tu! Mula-mula atas nama kawan nak pergi bersama tapi kadang-kadang termasuk sekali konsep PAKSA. Tak sedap la macam tu. 

KECIL HATI. Secara tiba-tiba tanpa sedar. Tetapi sedang mencuba untuk positif dan lupakan sahaja.

PENTINGKAN DIRI. Padan muka! Lain kali jangan buat dan sekarang orang tu buat kat muka kita sendiri. Terase kan?..

Ubat untuk segala perasan pelik ni senang je, anda perlu tidur dan berehat dan kemudian sambung kerja anda semula. TERIMA KASIH

LIRIK ini memberi ketenangan dan mengingatkan detik-detik bersama dengan kawan-kawan:

Doa Perpisahan
Pertemuan Kita Di Suatu Hari
Menitiskan Ukhwah Yang Sejati
Bersyukurku Ke Hadrat Ilahi Di Atas Jalinan Yang Suci

Namun Kini Perpisahan Yang Terjadi
Dugaan Yang Menimpa Diri
Bersabarlah Di Atas Suratan
Ku Tetap Pergi Jua

Kan Ku Utuskan Salam Ingatanku
Dalam Doa Kudusku Sepanjang Waktu
Ya Allah Bantulah Hamba Mu

Mencari Hidayah Daripada Mu
Dalam Mendidikkan Kesabaranku
Ya Allah Tabahkan Hati Hamba Mu
Di Atas Perpisahan Ini

"Teman Betapa Pilunya Hati Menghadapi Perpisahan Ini.
Pahit Manis Perjuangan Telah Kita Rasa Bersama. Semoga
Allah Meredhai Persahabatan Dan Perpisahan Ini. Teruskan
Perjuangan"

Kan Ku Utuskan Salam Ingatanku
Dalam Doa Kudusku Sepanjang Waktu
Ya Allah Bantulah HambaMu

Senyuman Yang Tersirat Di Bibirmu
Menjadi Ingatan Setiap Waktu
Tanda Kemesraan Bersimpul Padu
Kenangku Di Dalam Doamu

Semoga Tuhan Berkatimu


Jika aku telah membuat kesilapan, salah ayat silalah beritahu dan maafkan aku ..




13 Readers:

{ CikHanis } at: 31 January 2011 at 01:34 said...

y ko ne npe kery?
paksa jadahnye ne?
hehe

{ hairie } at: 31 January 2011 at 09:27 said...

tah la..tibe2 je dtg feeling tu smlm ptg...mybe aku ade wt silap kt org kot..huhu

{ Lady Leaya } at: 31 January 2011 at 09:48 said...

teman mana lak ni y tacing..cam teman istemewa je..huahaha

{ Nur Eyda } at: 31 January 2011 at 10:57 said...

alolo nape nyer kery...ni pehal sedih2 neh...agree with aleya...hehehe tacing ngn teman istimewa ker????...hehhehe...jgn mjuk ngn kitaorg pulk tau....x seronok kalo ko xde menceriakn life kami...hehehehehee

{ Mohd Khairi Khadzir } at: 31 January 2011 at 12:55 said...

ahaha..trpikr skjp..tibe2 feeling tu dtg ptg smlm..dh la umah sunyi..hujan..hurmm..

alia: xde tacing sgt tp ade la sikit..tp benda kecik je..xmo besar2 kn.. teman istimewa okay je skrg ni...

nor: ahaha..sekejap je sdey tu..huhuxde la aku nk majuk ngan ko..xde mslh la...huhu..mybe salah sndiri kot..

{ .A:F:I:R:U:D:D:I:N. } at: 1 February 2011 at 15:07 said...

lagu brothers, bes2~

{ mr.F } at: 2 February 2011 at 12:22 said...

kau ok ke?

{ hairie } at: 2 February 2011 at 12:52 said...

ok je cume kdg2 x ok..he..but xde pape lah..luahan ketika bosan je..based kpd pngalaman

{ Khairul Atikah @ Cik Yuki } at: 3 February 2011 at 22:02 said...

alahaii..ciannya kmo ! sbo jela ehh

{ msi.my } at: 4 February 2011 at 00:45 said...

i like konsep wat u give,u get back tu..huhuuu..
biase la tu kerry..hidup bukan senang,,n bukan senang nak hidup..hum,,(pening jap tetibe^v^)
i love my friends,forever~

{ hairie } at: 6 February 2011 at 14:25 said...

cik yuki: luahan secara tetibe..tp puas hati!hehe

sharoll: sha, i love u..will u married me?hahahaha/...wek!

{ TED } at: 7 February 2011 at 15:04 said...

style pic

{ hairie } at: 7 February 2011 at 17:15 said...

en TED: pic mane?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

GengCyber.com

Apesal.com

 

Copyright © 2010 HAIRIEcerulean