header

header
hairie

Contest SAYANG SAHABAT (^__^)

| Monday, 28 March 2011
Assalamualaikum kepada semua blogger yang setia dengan blog masing-masing untuk menulis. Sekali lagi aku jumpa contest yang ringkas dan mudah untuk disertai. Penganjurnya adalah Cek Najwa di mana, bila tengok blog beliau teringat zaman kanak-kanak dulu sebab latar belakang yang menggunakan corak ais krim yang nampak sedap dan menyeronokkan. (^___^)

Aku nak cerita ringkas mengenai sahabat aku yang seorang ini, Md Azrin .Baru sahaja rapat semasa kami menjejakkan kaki ke alam Sarjana Muda di UiTM Shah Alam. 

1 PERKARA PELIK YANG KAMI SUKA BUAT 
Perkara pelik sangat tu tak adalah tapi yang paling pelik setakat ini kami kami pernah tengok wayang sebanyak 2 cerita iaitu semasa cuti semester di kampung serta karaoke 20 lagu terus. Dan selalunya untuk 1 sesi karaoke, kami akan habiskan 20 lagu untuk 2 orang. Tapi akulah yang paling banyak nyanyi sebab dia dah kehilangan suara sedangkan aku pula, meneruskan usaha untuk habiskan lagu itu sampai aku puas hati. Kalau 10 lagu untuk satu sesi memang tak cukup. Yang penting bawak senarai lagu siap0-siap jadi tak adalah penat nak pikir pilih lagu apa nanti. 
 
2 PERSAMAAN KAMI
Kami berasal daripada pekan yang sama iaitu Parit Sulong tapi kampung yang berlainan. Kami juga berketurunan Jawa dan dengan yakinnya kami boleh bertutur dalam bahasa jawa dengan fasih walaupun kadang-kadang terlebih jawa sikit. Tapi itulah kelebihan kami yang kawan-kawan kami tak ada (^__^)
Tak beli tapi dapat cuba pun okay jugak (^_^)
Kami jenis yang suka berjalan tapi bila duit habis, kami akan terkapai-kapai tak tau nak buat apa. Antara lokasi/peristiwa menarik yang kami dah sampai sepanjang kami bermastautin di Shah Alam: Genting Highlands, Muzik-muzik 25 Separuh Akhir, Putrajaya, Jalan TAR KL, Sambutan Tahun Baru di Dataran Merdeka dan banyak lagi. Semua itu meninggalkan kenangan yang sukar untuk dilupakan selama-lamanya. Lepas habis belajar ni  masing-masing dah buat hal masing-masing kan jadi tak ada masa nak keluar bersama-sama lagi.

Jalan TAR, Kuala Lumpur
UCAPAN UNTUK SAHABAT
Sebelum ini beliau telah dikecewakan beberapa kali tapi tak la banyak kali sangat. Aku doakan semoga kali ini, anda berdua akan kekal selamanya insyaallah dan kalau boleh sampai ke pelamin yang indah idaman semua orang tu (tinggi sungguh doa aku ini). Lagi satu, masing-masing kena memahami situasi masing-masing. Memang korang sekarang ini dalam satu bidang yang sama tapi kadang-kadang boleh menimbulkan konflik kecil kan. Janganlah diperbesar-besarkan benda yang kecil dan selesaikan cara baik okay (^_^)
Khas buat kawan-kawan lain: Anis Suke Carot! dan Joe FZR


1 Readers:

{ Najwa Kornain Official Blogspot } at: 11 May 2011 at 23:36 said...

TAHNIAH ! ANDA SALAH SEORANG PEMENANG CONTEST SAYANG SAHABAT !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

GengCyber.com

Apesal.com

 

Copyright © 2010 HAIRIEcerulean