header

header
hairie

Perak haramkan POCO-POCO?

| Wednesday, 30 March 2011
 Terima kasih encik google
 
Aku baru sahaja terbaca dalam suratkhabar Kosmo! (Kosmo online)pagi ini. Antara berita yang menarik yang inilah mengenai Jawatankuasa Fatwa Perak telah mengharamkan tarian poco-poco yang suatu ketika popular di kalangan warga UiTM Seri Iskandar setiap kali ada peristiwa besar. Maksudnya, aku dah pernah menari jugalah, iaitu sewaktu Minggu Mesra Siswa masa mula-mula bergelar mahasiswa UiTM. 

Ini surat mengenai pengharaman tersebut. Terima kasih encik Facebook
 
Sebab pengharamannya kalau berdasarkan apa yang aku baca, tarian ni macam menyerupai agama lain (kristian) dan juga terdapat unsur pemujaan roh. 

Kalau dah macam itulah sebabnya, memang patut diharamkan sebab kita sebagai umat Islam diharamkan untuk menyerupai agama lain kan. Jadi, sebelum orang-orang kita ini makin sesat jauh, baik kita haramkan awal-awal. Satu tindakan yang bagus yang dilakukan oleh Jawatankuasa Fatwa Negeri Perak kerana peka terhadap perkara-perkara sebegini. Harapnya, selepas ini akan bertambah lagi pengharaman terhadap benda-benda yang haram yang kita belum sedar lagi tentang haramnya.

4 Readers:

{ KaMen ArEPeaZ } at: 30 March 2011 at 11:42 said...

yee keee....gaya tarian kee atau lagu poco2 tuu yg xley wat...hahaa...lagu indon kowt....

{ hairie } at: 30 March 2011 at 11:44 said...

aku rase gaya tarian la..lgu tu xde pape kot.cube bace kt mane2 paper hr ni..tgk kt kosmo..aku dh bg link kt bwh tu..huhu...

{ Mimi Radzuan } at: 30 March 2011 at 13:15 said...

ni pengaruh hantu kak limah la nie...mmg haram..hehe

{ hairie } at: 30 March 2011 at 13:53 said...

kak limah pn haram ke???hH

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

GengCyber.com

Apesal.com

 

Copyright © 2010 HAIRIEcerulean