header

header
hairie

Lagi mengenai BLOG & Isu Sensitif sekarang!

| Wednesday, 6 April 2011
Dalam suratkhabar Utusan Malaysia hari ini (aku baca online sahaja), ada menyatakan bahawa pihak polis akan mengambil tindakan twgas terhadap mana-mana laman blog dan juga laman sosial yang menbincangkan/membangkitkan isu-isu yang berbaur hasutan. 


Lepas je baca artikel pendek ini, macam-macam yang aku fikirkan. Pernahkah aku keluarkan statement yang berbaur hasutan dan menyentuh/menghina perkara-perkara yang sensitif. Setakat ini tak pernah lagi tapi aku tengok blog lain ada juga. Aku takut nanti korang yang rajin menulis ni kena saman ataupun kena tangkap dan sah-sahlah blog korang akan disenarai hitam. Sungguh mencemaskan! 

Jadi selepas ini, sila berhati-hati dalam penulisan anda. Fikirkan dulu apa yang bakal berlaku jika anda menulis topik anda itu. Pastikan kalau nak tulis tu, jangan terlalu direct ke tuannya. Buatlah bahasa kiasan yang tak akan membuatkan orang tu terasa. 

Aku rumuskan apa yang aku paham ni dari artikel Utusan Malaysia. Klik untuk baca.

2 Readers:

{ man yusoef } at: 6 April 2011 at 12:21 said...

takot gak....jgn sampai bincang isu2 sensetip dlm blog...bahaya...nak bincang mungkin bole, tapi jgn dedahkan identiti...haha

{ hairie } at: 6 April 2011 at 14:03 said...

hahah...baik xpyh bincngkn...lg la jd isu..dibuatnya polis pnggil FBI kang..hahahah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

GengCyber.com

Apesal.com

 

Copyright © 2010 HAIRIEcerulean