header

header
hairie

Rumah Pusaka Batu Pahat

| Thursday, 7 April 2011
Assalamualaikum kawan-kawan semua. Hari ini macam biasa pagi-pagi masuk pejabat, on laptop dan baca suratkhabar secara online. Dan hari ini berita utama suratkhabar Kosmo! agak mengejutkan iaitu mengenai kematian kakitangan KDRM yang bekerja di Pelabuhan Utara tapi beliau mati di KDRM Kuala Lumpur. Nak tahu kenapa aku terkejut?s ebab pak cik aku kerja di KDRM Pelabuhan Utara tapi sekarang dah tukar ke Pelabuhan Barat.


Okay berbalik kepada apa yang aku nak cerita ni. Mengenai rumah pusaka Batu Pahat. Aku terbaca di akhbar Kosmo! ni la dalam bahagian Ruang. Nak tahu lokasinya di mana? Lokasinya di Kampung Parit Sulong. Setahu aku Parit Sulong tu merupakan sebuah pekan yang tiap-tiap pagi Sabtu mesti ada pasar pagi di mana, aku boleh beli benda yang aku nak dari barang dapur hinggalah ke hiasan badan (^__^).

Sepanjang aku duduk di Parit Sulong ni, aku tak pernah dengan Kampung Parit Sulong. Aku tak pasti di mana lokasi rumah ini sebab tak ada foto kawasan sekeliling rumah pusaka ni jadi aku tak dapat pastikan sama ada rumah ini terletak di dalam kawasan pekan Parit Sulong itu sendiri ataupun yang sebenarnya Kampung Parit Sulong tu memang wujud. 

Okay sekarang ni siapa yang berminat sila klik sini untuk baca lebih lanjut: RUMAH PUSAKA BATU PAHAT

6 Readers:

{ Fariza Othman } at: 11 April 2011 at 12:15 said...

impian nak buat rumah papan yang di bina di tengah-tengah seksyen 7. walaweee. glamor kalah rumah khalid!!

{ Farhana Jafri } at: 11 April 2011 at 16:11 said...

hope bkan pk cik awak la yg msuk brita tu.. ermm rumah kat dlam gmbar tu simple je.. nice sgt.. hehehe

jemput singgah ANASAURUS :)

{ wan } at: 11 April 2011 at 21:13 said...

rumah ko pun pusaka k! klasik nice sgt,, hehe..

{ hairie } at: 12 April 2011 at 09:51 said...

farhana: aku pn xtaw kt mane lokasi umah ni,..xde details psl kwsn sekeliling..so xtaw la ni umah sape

wan: hehe..tu la, pas ni kne slalu jaga..cat bagi cntik.hehehe

{ man yusoef } at: 13 April 2011 at 15:37 said...

kg pt sulong?????????????????????????????????????????????????????? apekah....mane tempat tu...kg pt abd rahman aku penah dgr la...ko penah dgr??? hahaha

{ hairie } at: 13 April 2011 at 16:36 said...

pt sulong tu pekan! ..haha

parit abd rahman pn aku xprnh smpai..hahaha..sbb pendalaman sgt2..huahuhauhauha.. (jahat tul aku)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

GengCyber.com

Apesal.com

 

Copyright © 2010 HAIRIEcerulean