header

header
hairie

MALAYSIA akan jadi negara Kristian?

| Saturday, 7 May 2011
Pagi ini dikejutkan dengan tajuk utama akhbar Utusan Malaysia KRISTIAN AGAMA RASMI?. Siapa punya kerjalah ni. Kita kan dah ada perlembagaan sendiri yang menyatakan Islam adalah agama rasmi negara. Kan dah belajar sejarah kan?subjek CTU 553 Hubungan Etnik pun ada cakap benda-benda ini. 

Semua maklumat mengenainya diperoleh daripada 2 buah laman blog:

Ceritanya bermula apabila Ahli Parlimen  Jelutong, Jeff Ooi (wakil rakyat DAP) menghadiri majlis kesyukuran untuk paderi-paderi dari seluruh negara di sebuah hotel di Jalan Macalister, Pulau Pinang. Dalam majlis tersebut, juga dibincangkan mengenai Kristian sebagai agama rasmi Persekutuan dan sekaligus melantik Perdana Menteri dalam kalangan penganut Kristian. Dah tu, Yang DiPertuan Agong pun nak Kristian juga ke?Fikirlah betul-betul.

Tapi Jeff Ooi menafikan yang beliau menganjurkan majlis ini. Jadi, marilah kita fikirkan bersama-sama apa yang berlaku sekarang ini. Adakah ini tanda-tanda kecil kiamat dah makin dekat?Banyak lagi benda yang berlaku sebelum ini. Apa yang berlaku itu sangat memalukan diri sendiri, kaum sendiri dan juga negara Malaysia kita yang semakin maju. 


Nak tahu lebih lanjut, sila baca artikel di Utusan Malaysia hari ini:

8 Readers:

{ Farid Ahmad™ } at: 7 May 2011 at 09:33 said...

saja bikin panas la depa ni....

{ hairie } at: 7 May 2011 at 09:38 said...

MUNGKIN JGK..tp benda2 ni xley buat main2...isu sensitif..

{ Shamsuddin Amin } at: 7 May 2011 at 10:08 said...

wow... gile la dorg ni...
nak mampos kot...LoL

{ peachippo gediks } at: 7 May 2011 at 10:19 said...

satu demi satu propaganda malaysia -.-

{ Jerung Gergasi } at: 7 May 2011 at 10:52 said...

macam2 hal la nak di buat ..yg jadi mangsa nya rakyat jugak ..

{ ABU } at: 8 May 2011 at 09:22 said...

argh!! macam2 ia takan berlaku la..

{ hairie } at: 8 May 2011 at 09:27 said...

Shamsuddin: mybe 2 blog tu yg buat crite ni makin panas...

peachippo: saje nk wujudkn berita panas supaya negara lain tau..

jerung: aah memg btol...kite jd bhn eksperimen pemimpin..

abu: mintk2 la xde pape yg akn brlaku..risau2..

Anonymous at: 9 January 2012 at 11:06 said...

CTU553-ETHNIC RELATION nama subject tak serupa kandungan subject tu..knape tak ISLAMIC RELATION je..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

GengCyber.com

Apesal.com

 

Copyright © 2010 HAIRIEcerulean