header

header
hairie

Segmen Khas ar-rifke.com | Pencarian 100 Blog Top Blogger Baru

| Tuesday, 10 May 2011
Berapa lama dah blogging?
Tarikh 29 Mac 2009 iaitu semasa zaman Diploma di UiTM Seri Iskandar di Perak dan alhamdulillah sehingga kini blog ini masih berfungsi dengan jayanya. Semuanya bermula daripada kawan-kawan terdekat mempunyai blog masing-masing dan dari situ timbul minat untuk menulis blog. Dan pada aku, siapa-siapa yang ingin mempunyai blog/laman web sendiri, anda perlu betul-betul ingin dan rajin untuk menulis. Jangan sampai blog anda terbiar macam tu sahaja. Itu merupakan satu pembaziran! (^__^)

Kenapa suka blogging?
Dari sini aku boleh menulis apa yang aku suka dan juga sebagai hobi baru aku. Apa yang pentingnya di sini, aku nak kongsi maklumat yang berkaitan bidang Seni Bina Landskap dengan kawan-kawan di luar sana. Selain itu juga aku nak kongsi mengenai apa yang berlaku sekarang ini atau dengan kata lain, berita terkini yang perlu dikongsi. Di samping itu, aku juga mahu berkongsi dengan kawan-kawan lain mengenai kehidupan sebagai seorang pelajar yang penuh dengan cerita suka duka dan juga pengalaman yang sukar dilupakan.

Blog kamu mengenai apa?
Seni Bina Landskap, Pelajar dan juga aktiviti-aktiviti yang memberikan kenangan kepada aku. Selain itu ada juga diselitkan info-info yang boleh dikongsi bersama dan juga aku meminati bidang fotografi. Jadi, di sini aku ingin berkongsi foto-foto yang telah aku tangkap dengan kawan-kawan di mana sahaja aku berada.

Harapan dalam dunia blogging
Dunia blog sekarang ni semakin meriah. Banyak perkara kita boleh buat dengan adanya blog ini antaranya diari harian kita, cerita mengenai kawan-kawan, berkongsi fakta, mengetahui berita-berita terkini dan juga sebagai medium untuk mempromosikan perniagaan kita. 

Ada juga yang salah menggunakan medium blog ini. Antaranya menjatuhkan maruah orang lain, kutuk sana kutuk sini dan macam-macam lagi perkara yang buruk. Ada juga sampai melibatkan politik negara dan memungkinkan penulis blog tersebut dibawa ke mahkamah untuk dikenakan hukuman. MUNGKIN!

Pada aku, tolonglah kalau korang ada niat jahat janganlah buat benda-benda tak elok di sini. Memang negara kita ini berdemokrasi tapi ada batasnya. Kita kan kaya dengan budi bahasa. Jadi sebelum anda menulis tu, anda perlulah fikir dahulu kesannya pada masa akan datang. Jangan esok bila blog ni dah diharamkan, barulah mula nak menggelabah sibuk buat demonstrasi sana sini.
 
Blog ini sebenarnya kita gunakan untuk menolong orang lain memcari/mendapatkan maklumat. Dan dari situlah orang lain boleh tahu tentang kewujudan blog kita selain kita sendiri yang promosikan di mana-mana.

7 Readers:

{ arieDRifke } at: 11 May 2011 at 15:30 said...

Salam.. thx sebab join.. hehhehe..
terima kasih dan tahniah.. Sebab kamu tersenarai dalam list Top 100 New Blogger..

Teruskan berblogging dan jom enjoy! Hik4x.... :)

p/s: batu pahat kat mane ek?

{ hairie } at: 11 May 2011 at 15:57 said...

welkam2...hehehe Bt Pahat kt Pt Sulong..knape?

{ Firdaus Kasim } at: 11 May 2011 at 17:44 said...

tahniah bro! :)

{ hairie } at: 11 May 2011 at 19:04 said...

FK: thankss!!! (^__^)

{ k e y r i } at: 11 May 2011 at 21:48 said...

tahniah! :D

{ solomolo } at: 11 May 2011 at 23:26 said...

singgah dari blog ar-rifke.com ...
happy blogging + senyum selalu...
[^_^]


http://solomolo.blogspot.com/

{ fRaMe+LenSeS } at: 15 May 2011 at 08:53 said...

terbaik perkongsian ni. terima kasih. ;D

Nadh suka dengan blog kamu, perkongsian kamu,
Ni Nadh nak promote contest, Aku Ingin Berubah sahabat Nadh.

Mungkin kita leh sama-sama sampaikan message positive pada masyarakat dengan perkongsian dalam ni plak.. :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

GengCyber.com

Apesal.com

 

Copyright © 2010 HAIRIEcerulean