header

header
hairie

Astaghfirullahalazim...lesen aku dah mati rupanya

| Friday, 15 July 2011
Assalamualaikum kawan-kawan blogger,  sejak beberapah hari ini agak sibuk dengan projek yang dah selamat dihantar semalam dan juga penat melayan batuk dan selesema ni. Harap-harap tak melarat sampai demam. Esok nak balik Shah Alam, janganlah demam. 


Jumaat yang hujan ni (jam 11.36 pagi) aku nak cerita dengan korang semua tentang sesuatu yang membahayakan dan juga mengejutkan! LESEN AKU DAH MATI WEY! aku perasan semalam semasa lawatan tapak ke pekan Ayer Hitam dengan Md Azrin tapi naik kereta. Sedang sembang-sembang pasal lesen tiba-tiba aku teringat tarikh tamat tempoh lesen aku. Subhanallah, rupanya dah hampir 2 bulan lesen aku mati! Punyalah aku terkejut.

Korang bayangkan 17 Mei tu tarikh sehari selepas pembentangan kahir untuk semester praktikal aku dan aku dah ulang alik Shah Alam-Parit Sulong/Parit Sulong-Shah Alam sebanyak 2 kali dengan menaiki motosikal! GILA tak GILA!Serta ulang-alik ke bandar Batu Pahat. Tak cukup lagi, aku dah sampai pekan Yong Peng dan masa da;am perjalanan balik tu, ada JPJ buat sekatan jalan. Nasib baik mereka tahan lori besar sahaja. Tapi masa tu belum tahu yang lesen dah mati jadi buat macam tak ada apa-apa lah. 

Kalau di lebuhraya pun biasanya trafik tak tahan motosikal  tapi mereka tahan kenderaan kereta , lori, bas dan yang seangkatan dengannya  yang memandu melebihi had laju. Aku selalu bawa sampai 130km/j. Alhamdulillah tak kena lagi pun sampai sekarang (^__^)

Sekarang lesen dah baru, dan aku renew untuk 2 tahun terus! senang sikit takut terlupa nanti.

S E K I A N   T E R I M A   K A S I H

3 Readers:

{ cik najihah } at: 15 July 2011 at 15:42 said...

dasatlah..
naseb tak kene tahan

{ HAZWANmohd } at: 15 July 2011 at 19:46 said...

Huk loh!! Haha! ak pun lupe gak tp time teringat tu pfect ontime! Trus g post office.. Haha. Tp kena saman parking!! Ha ha ha

{ NNisa } at: 15 July 2011 at 22:41 said...

anda sangat2 bernasib baik.
haha :)
*new follower at blog. BW.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

GengCyber.com

Apesal.com

 

Copyright © 2010 HAIRIEcerulean