header

header
hairie

Kami Blogger, Kami Sayang Malaysia !!

| Wednesday, 6 July 2011
Anda dah sertai aku punya 1st GIVEAWAY mohdkhairi.com?jom klik SINI untuk sertai. Terima kasih.

Assalamualaikum kawan-kawan blogger, hari ni nak ajak anda semua sertai segmen daripada Bangku Kosong. Klik banner di bawah nini untuk sertai (^__^)

Bangku Kosong suruh bagi pendapat mengenai kesejahteraan Malaysia  dan segala perkara yang berkaitan. Okay, sebagai rakyat Malaysia aku sangat bahagia dan selesa lahir dan tinggal di sini. Segala yang aku nak ada di Malaysia contohnya, aku nak sambung belajar ada IPTA yang menyediakan tempat untuk aku belajar dengan selesa. Dan sejak dari kecil lagi aku dah dididik supaya menuntut ilmu. Bayangkan negara-negara lain di luar sana, nak pergi sekolah kena jalan kaki jauh, lepas tu keadaan kelas yang tak selesa. Aku bersyukur sangat sejak tadika sampailah aku dah nak habis Sarjana Muda ni aku dapat belajar dengan selesa dan seronok. Siapa yang sediakan?itu semua kerja pihak kerajaan yang banyak membantu memberi keutamaan kepada bidang pendidikan.

Malaysia ni pemerintahannya bercorak demokrasi di mana, rakyatnya boleh bersuara dengan pihak atasan. Jadi kalau ada masalah, mengadu sahaja kepada wakil rakyat dan orang atasan dengan cara yang baik.  Apa yang menariknya kan, kita mempunyai pemimpin yang sentiasa berfikir ke hadapan dan mementingkan rakyat. Aku sangat bersyukur apabila pemimpin-pemimpin kita berfikiran seperti itu. Yang lagi hebatnya, nama Malaysia disebut-sebut oleh negara luar atas kelebihan kita (^__^) 

Dan sebagai salah seorang pelajar yang berada dalam bidangSatu hari nanti aku nak Malaysia ni digelar sebagai sebuah negara hijau di mana salah satu kaedah bagi mengurangkan gas karbon dioksida dan juga mengurangkan kadar pemanasan global. Sekarang ni alhamdulillah negara kita dah mula buat bangunan hijau dan juga konsep negara dalam taman. Harapnya pusat bandaraya Kuala Lumpur akan bertukar hijau dan lebih semulajadi walaupun dipenuhi dengan hutan konkrit. alam bina, aku pun bersama-sama menyumbangkan idea dalam membangunkan negara hijau.


Dan dalam lagu Negaraku ini, telah menceritakan segala harapan yang aku mahukan dan jugam ungkin impian semua rakyat Malaysia (^__^)

S E K I A N   T E R I M A   K A S I H

3 Readers:

{ HasrulHassan [HH] } at: 7 July 2011 at 02:57 said...

Salam.
Negara hijau - saya suka .. terbaek dengan entri yang ada lagu negaraku ... memang naikkan semangatlah ...

Terima kasih.

{ tiefazatie } at: 8 July 2011 at 02:01 said...

btol3...saya sokong!hihi..best..

{ OMR (Rose) } at: 11 July 2011 at 10:25 said...

bak kata Tok Aba...'TERBAEKKK'

terjah dari segmen BK ---> kami-blogger-kami-sayang-malaysia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

GengCyber.com

Apesal.com

 

Copyright © 2010 HAIRIEcerulean