header

header
hairie

SEGMEN BEN ASHAARI: Gambar Terbaik!

| Saturday, 30 July 2011
Assalamualaikum kawan-kawan blogger, Abg Ben buat segmen lagi! 

"Segmen mudah sebelum Ramadhan iaitu kreatif dan suaikenal blogger ..tak susah pon kan ? Sapa sapa leh join .." (Ben Ashaari, 2011) 
Abg Ben suruh letak gambar terbaik yang aku pernah tangkap dan ceritakan peristiwa di sebalik gambar tersebut.  Anda nak sertai?klik banner di sebelah atau klik bawah ni:

Kenapa aku suka gambar ini?aku berjaya menghentikan pergerakan subjek dengan hanya menggunakan kamera kompak iaitu Sony W350. Selalunya kalau nak mendapatkan foto sebegini, perlu menggunakan kamera yang lebih berkuasa (DSLR) tapi aku cuba juga dengan bermain setting dan akhirnya berjaya juga. Lokasinya adalah di Pantai Desaru, Kota tinggi iaitu semasa perjalan balik daripada kenduri kahwin bersama keluarga.
Ini entri mengenai gambar di atas:
___________________________________________________________________________________

Okay yang ini pula semasa Floria 2011 di Putrajaya. aku pergi sendirian sebab tak ada kawan yang boleh teman dan juga aku sendiri yang memilih orang nak pergi (padan muka kau pergi seorang!). Sepanjang aku berjalan semsa festival in aku asyik nampak monumen ini je dan akhirnya aku dapat sudut yang terbaik untuk tangkap gambar ini. Apa yang menarik?aku suka warna biru langit pada wakti ini dan juga keseimbangan gambar. Maksudnya, subjek utama (Monumen Alaf Baru) di tengah-tengah dan juga ada elemen foregorund, middleground dan juga background yang bagi aku sangat menarik.
Ini pautan mengenai Floria Putrajaya 2011:
___________________________________________________________________________________
Yang ini siapa?inilah artis baru yang baru sahaja menandatangani kontrak bersama MiG iaitu syarikat produksi milik Mr. David Teo (aku tak buat entri lagi mengenainya). Waktu ini aku sertai beliau, Lynda Roslan untuk sesi fotografi di sekitar Putrajaya. Yang ini aku guna kamera Canon model apa aku tak ingat. Aku suka sebab aku berjaya curi sudut yang terbaik dan hari tu juga aku dapat belajar beberapa perkara mengenai fotografi. Sangat menarik!

Ini entri mengenai sesi fotografi bersama Lynda Roslan:
S E K I A N   T E R I M A   K A S I H

8 Readers:

{ TeAqArH } at: 30 July 2011 at 14:55 said...

gambar ombak tu cantek la...^_^....
sume gambar boleh menceritakan byk maksud an..^_^

{ fida } at: 31 July 2011 at 17:28 said...

wow... cantiknye gambar ombak desaru kota tinggi tu... :)

kagum! :0
singgah dri segmen abg ben. :D

{ Yumida } at: 31 July 2011 at 17:44 said...

wow..awk ni cameraman ker? mmg cantik posisi gmbar tuu... model tu pon cantek bangat!!!

jom jengah foto sy..slmt bpuase yer..

{ Mohd Khairi Khadzir } at: 31 July 2011 at 23:38 said...

Teaqarh: hehe thanks! memg bnyk sgt2 cerita dlm satu2 gmbo..hehe

Fida: tu la kebesaran ciptaan Allah..thanks singgh!

Yumida: eh saya bukn cameraman tp minat tngkp gmbo..heheh saje try2 ..hehe

{ PeRmAtA bIrU } at: 1 August 2011 at 02:07 said...

cantik la gambar2 ni semua.. memang terbaik la... tambah2 gambar ombak tu..:)

{ Isteri Encek Bard } at: 1 August 2011 at 08:08 said...

gabar semua sangat menarik

{ athirah } at: 1 August 2011 at 11:10 said...

suka sangat gambar ombak tu .

visit my page if u like
http://athirahshariffudin.blogspot.com/

{ Mohd Khairi Khadzir } at: 1 August 2011 at 12:44 said...

Permata Biru: hehe thanks! st brpuas hati bila tngkp ghmbo pakai tngan sndiri..hehe

IEB: thanks kak!

Athirah: haha thanks!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

GengCyber.com

Apesal.com

 

Copyright © 2010 HAIRIEcerulean