header

header
hairie

Ramadahan pertama 2011: Bazar Ramadhan Pekan Parit Sulong

| Tuesday, 2 August 2011
Assalamualaikum kawan-kawan blogger, alhamdulillah hari ni dah masuk hari kedua bulan Ramadhan. Macam mana puasa anda?okay?Hari ini aku nak kongsi foto bazar Ramadhan di Pekan Parit Sulong yang aku pergi semalam.







Panorama Bazar Ramadhan di Pekan Parit Sulong

Niat nak beli juadah untuk berbuka puasa di bazar, nak beli kuih kole kacang, cendol cincau dan juga ayam percik. Tapi yang aku dapat beli ayam percik sahaja. Kenapa?aku tak tahu, mungkin tak ada orang yang buat kuih kole kacang tu dan juga cendol cincau tu ramai sangat orang jadi kau tak belilah. 


Jam 6 petang aku sampai dan ramai sangat orang. Aku naik ke Bazar Niaga bersebelahan dulu sebab nak tangkap gambar pandangan keseluruhan tapak bazar Ramadhan ni. Persediaan untuk projek akhir semester hadapan! Aku sempatlah tangkap beberapa foto manusia/orang yang aku kenal dan nampak dari atas. 









Ayam percik RM1 sebatang. Ramai yang tunggu. Kalau di Shah Alam, nak dapatkan ayam percik RM1 pun susah. Sini je yang ada (^__^) 




Ada seorang artis tu kata nak turun bazar tapi tak jumpa. Eh! ada lagi seorang artis dan aku sempat juma yang sorang ni tapi beliau datang dengan maknya.
Man Yusoef ni la yang aku tak jumpa. Sambil-sambil aku tangkap gambar dari atas tu, aku ingat dapat nampak Man sekali tapi tak ada rezeki nak jumpa. Maklumlah dah popular kan (^__^). Jom singgah blog dia: http://www.manyusoef.blogspot.com/


Aslann As atau nama sebenar Mazlan Bin Md Nor je yang aku jumpa. Itu pun tak boleh lama. Kami terserempak di tengah-tengah kesibukan manusia. Meh singgah blog beliau: http://aslannosf.blogspot.com/





Pernyataan yang tak boleh diterima! HAHA 


Cantik bergaya pergi bazar (^__^) 

Baju biru belang oren ngan baju merah tudung merah jambu yang aku fokus.


Baju biru cair dan baju merah tudung kelabu yang difokus! Dah tak ada kerja ke apa aku ni! (^__^) 

S E K I A N   T E R I M A   K A S I H

13 Readers:

{ man yusoef } at: 2 August 2011 at 11:32 said...

HAHAHHA!! woi ada gambar aku kot!! hahaha...aku pakai baju striking gila..warna kuning..hamek ko! xpela..lain kali jumpa..hahaha

{ ZWAN SABRI } at: 2 August 2011 at 11:38 said...

Fuhyooooo, banyak jugak ek gerai yang dibukak kat bazaar ramadhan tuu..
btw, apa yang sempoi kat bazaar ramadhan sana?

MySuaraBlog: Senyumlah Sikit: "u"

{ Mohd Khairi Khadzir } at: 2 August 2011 at 11:40 said...

Man: hahaha nnt raya insyaallah aku nk pg umah ko ..hahaha klau berkesempatan la..nk ajl lann skali..hehe

Zwan: paling sempoi? air katira ada, yong taufu n ayam percik..

{ izzati hamimi } at: 2 August 2011 at 12:10 said...

wooooooooooooooottttttt!!!!rameinyo manusiooooooo...aq xsampai ag bazar ni..hehehehehe

{ cik najihah } at: 2 August 2011 at 12:25 said...

puyooo meriah

{ CIK CHIPSMORE } at: 2 August 2011 at 13:02 said...

WAAAHHH..semalm aye pown ader gak snap pic kat bazar..sume owg pndang jerk aye snap pic..wakaka..malu la gak owg beli belah aye dtg semata2 nk tangkap gambar..ekeke..tp ader gak yg aye beli..aye beli air soya cincau..kekeke..

{ roq } at: 2 August 2011 at 13:06 said...

ko ngan man usop cam dok dekat2 je....story sikit...hahaha

singgah2 la sni :)

{ KhAiReDzAiMy } at: 2 August 2011 at 15:31 said...

Meriahnya... Walaupun pekan kecil.. tapi penuh orang...

{ Mohd Khairi Khadzir } at: 2 August 2011 at 15:34 said...

Izzati: wooooo..hahaha pg la, xbeli pun xpe aslkn dpt rasa kesesakan bazar..haha

cIK nAJIHAH: haha memg meriah pun!

Cik Chipsmore: haha.. saya x konfiden nk tngkp gmbo kt tgh2 org ramai..ni pun dok ats bngunan je..haha

Roq: memg kami dok dlm area yg sama tp kmpung lain..hehe

Khairedzaimy: hehe memg meriah pun!

{ Azham Vosovic } at: 2 August 2011 at 22:56 said...

Hehe,jadi stalker dari atas bumbung hehehe

{ Mohd Khairi Khadzir } at: 2 August 2011 at 23:24 said...

Azham: haha.. stalker ke?haha saje suke2..haha

{ alif ismail } at: 3 August 2011 at 06:48 said...

wow meriah gile...

{ Mohd Khairi Khadzir } at: 3 August 2011 at 06:52 said...

ALif: ehhe sememangnya meriah heee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

GengCyber.com

Apesal.com

 

Copyright © 2010 HAIRIEcerulean