header

header
hairie

UCAPAN AIDILFITRI: DARI SAYA UNTUK EQBALZACK

| Wednesday, 17 August 2011
Assalamualaikum kawan-kawan blogger, apa khabar korang semua, mesti sibuk nak raya kan?macam juga aku, sekarang ni pun curi masa sekejap sambil tunggu dodol masak.

Hari ini nak kongsi dengan korang semua mengenai GA daripada Abg Eq. Tiap-tiap bulan beliau ni buat GA, rugi siapa yang tak sertai sekali. Klik pada banner sebelah ni kalau nak sertai.

Untuk GA ini, aku cuba guna bahasa Jawa, walaupun aku rasa ramai yang tak faham dan tak boleh sebut dengan betul, tak apa aku ada bagi terjemahan dalam bahasa Melayu. 

OJO LALI YO.. (Jangan Lupa Taw)









Jangan lupa taw..
Puasa dah nak habis, jom ramai-ramai pergi masjid terawikh dan tadarus.

Jangan lupa taw..
Kepada mereka yang dah tak ada, jenguk-jenguklah kubur mereka, kirimkan doa yang baik-baik.

Jangan lupa taw..
Lailatul Qadar, kalau boleh kita dapatkan malam yang paling baik ini

Jangan lupa taw..
Rya nanti siapa-siapa yang dah ada kerja, jangan kedekut! budak-budak dah tunggu tu..

Jangan lupa taw..
Ketupat, rendang, kuah lodeh dengan sambal. Sedap dimakan ketika raya.

Jangan lupa taw...
Waktu raya rumah jangan ditutup, nanti tetamu yang nak datang tak jadi singgah.

Jangan lupa taw...
Ziarah/berkunjung ke rumah-rumah sekampung dan juga saudara mara semua.

Versi bahasa melayunya seperti yang biasa kita cakap: aku minta maaf banyak-banyak kalau ada salah dan silap. 

S E K I A N   T E R I M A   K A S I H

9 Readers:

{ eqbalzack } at: 17 August 2011 at 14:03 said...

salam,
terima kasih join GA abg eq lagi dan lagi...hehe...
petang sket abg eq linkkan ok. skrg kat luar...
selamat berpuasa...

{ gadizgula } at: 17 August 2011 at 14:17 said...

gmbr cantik! good luck!

{ KhAiReDzAiMy } at: 17 August 2011 at 14:47 said...

Wow.. memang terbaekla...

Kreatif.. laen dari yg laen..

{ Mohd Khairi Khadzir } at: 17 August 2011 at 14:57 said...

Abg Eq: hehe lagi dan lagi2 haha selamat berpuasa jgk!

Gadizgula: thanks! gmbo sndiri smua tu

Khairedzaimy: hehe thanks!

{ J-Are } at: 17 August 2011 at 14:59 said...

hahaha... aku balik rumah sebelah mak aku mmg failed cakap jawa.. so aku tak boleh menulis dalam jawan sgt. hahaha..

tak sangka ko pon buat entry guna bahasa.

{ linda a.k.a ibusumaiyah } at: 17 August 2011 at 19:53 said...

salam...belajar bahasa jawa lagi ari ni..:)....hebat ucapan dia...:)

Selamat Berpuasa..

{ eqbalzack } at: 18 August 2011 at 11:44 said...

salam khairie,
terima kasih singgah blog abg eq..
kad raya 'cyber' tu untuk semua followers/reader eqbalzack.com.
abg eq alu2kan untuk letak kat blog ok...
selamat berpuasa dan selamat menyambut hari raya aidilfitri yang bakal tiba...

{ Muhammad Afiq Abdul Rashid } at: 18 August 2011 at 13:18 said...

ok.yg pasal ketupat tu tak leh blah.haha.kenapa kakak aku ?hahahaha

{ Mohd Khairi Khadzir } at: 18 August 2011 at 13:48 said...

J-are: haha kita buat entri biar lain dr yg lain haha

Linda: hehe .. thanks!

EZ: thanks kad raya tu bang! hehe

Afiq: haha sbb gmbo ni je yg ade kt koleksi aku haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

GengCyber.com

Apesal.com

 

Copyright © 2010 HAIRIEcerulean