header

header
hairie

KISAH RAYA 1 Syawal, hari raya pertama

| Thursday, 15 September 2011
Bersama Zikri dengan baju rayanya yang agak besar. 

Assalamualaikum kawan-kawan blogger,  cuma nak kongsi cerita raya aku kali ini. Raya pertama apa yang anda buat?macam biasa, pagi-pagi dah siap-siap nak sembahyang sunat aidilfitri di masjid. Kemudian balik rumah tunggu tetamu datang. 

Raya pertama pakai baju yang dibeli di pekan semasa jalan-jalan dengan mak.

Abang aku, sibuk suruh tangkap gambar dia. Lupa nak bagitaw, dinding belakang tu aku 
yang buat. Nak mencuba kelainan tapi kurang menjadi sebab tak kemas.

Kalau dulu 2 tahun lepas, raya pertama aku akan sertai bara'an dari rumah ke rumah kampung aku tapi sejak Pemuda kampung aku ni buat marhaban, aku sertainya lah. 

Susah nak suruh budak ni senyum, mood tak berapa nak baik tapi kan, dia pakai kasut Adidas dowhhh..

Tetamu yang datang raya pertama tu ramai juga. Bermula dengan bara'an kampung disambung dengan keluarga mak cik aku yang sangat ramai ahli keluarganya dan disambung lagi dengan saudara mara aku. Meriah! 

S E K I A N   T E R I M A   K A S I H

5 Readers:

{ mizzkechique } at: 15 September 2011 at 13:49 said...

bara'an?? jawa gak eh?? samala dgn sy, raya pertama dh bara'an.. penat weyy..

{ Wadi AR } at: 15 September 2011 at 18:22 said...

huyoo baju biru la beliau

{ Rtp Farra Arisha } at: 15 September 2011 at 23:42 said...

kenangan raya yg takkan dilupakan?? indeed! that kid is so cute..send my lovely kisses to him :**

{ ayie } at: 16 September 2011 at 12:51 said...

lawa bangat rumah kampung..hihi

{ sea_lavender } at: 16 September 2011 at 15:33 said...

wah beraya lgi~~ comey bdk kecik tu =D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

GengCyber.com

Apesal.com

 

Copyright © 2010 HAIRIEcerulean