header

header
hairie

KISAH RAYA 3 Syawal, hari raya ketiga

| Sunday, 18 September 2011
Assalamualaikum kawan-kawan blogger,  kali ini nak kongsi cerita mengenai sambutan aidilfitri 3 Syawal. Apa aku buat? Biasanya raya ketiga kami akan bara'an ke kampung sebelah iaitu Kampung Parit Lapis Laman, ala kampung yang ada kilang kerepek tu. 

Memandangkan jumlah kediaman di kampung ini banyak, kami perlu dibahagi kepada beberapa kumpulan supaya cepat habis dan semua rumah sudah dinaiki oleh wakil penduduk kampung Parit Laman. 

Kalau tak bila nak siap kan. Biasanya tengahari dah habis sekampung dan petang tu aktiviti masing-masing.

Foto sebelah ni kan sebenarnya baju raya tahun-tahun lepas tapi elok dan muat lagi dipakai. Selesa dan amat sesuai untuk digunakan semasa musim perayaan. Cuma kain pelekat yang dibuat samping tu sahaja yang aku baru jumpa dalam almari. Cantik..
Raya kalau tak ada budak-budak yang potong ekzos motosikal, memang tak meriah. Apa taknya, bunyi bising tu telah menyebabkan mereka yang lebih dewasa (berpengalaman) marah dan kena sound direct budak-budak tu..

Ada juga yang sudi menyediakan juadah ni, Soto dengan tauhu sumbat.

Rumah ni unik sebab ada loteng yang diperbuat menggunakan kayu-kayu lama yang keras. Menarik bukan?

Kilang kerepek tutup seminggu setelah sebulan diserbu oleh pelanggan tanpa henti. 

Petang selepas zohor kami bergerak beraya ke rumah saudara sebelah mak aku di Kampung Batu Puteh. Memandangkan tetamu kami yang biasanya datang rumah masa raya ketiga tapi dah datang raya kedua semalam, jadi kami tinggalkan rumah dengan bahagianya. 

S E K I A N   T E R I M A   K A S I H

10 Readers:

{ Eha Solehah } at: 18 September 2011 at 19:48 said...

awak saya nk kata at sini...sy suka pic at kmpog awak.... best sgt....huhuhhuhu

{ Mohd Khairi Khadzir } at: 20 September 2011 at 23:16 said...

terharu... terima kasih bnyk2.. itulah suasana kmpg yg saya suke..sgt2 seronok..

Anonymous at: 5 December 2012 at 23:26 said...

Your style is unique in comparison to other folks
I've read stuff from. I appreciate you for posting when you've
got the opportunity, Guess I'll just bookmark this page.
Feel free to visit my web site ... Teen porn - Sex - Free Porn Pussy

Anonymous at: 8 December 2012 at 13:15 said...

At this moment I am going away to do my breakfast, when
having my breakfast coming over again to read more news.
Feel free to visit my blog :: free porn video

Anonymous at: 8 December 2012 at 13:16 said...

At this moment I am going away to do my breakfast, when having my breakfast coming over again
to read more news.
My page: free porn video

Anonymous at: 8 December 2012 at 13:25 said...

Greetings! I know this is somewhat off topic
but I was wondering which blog platform are you using
for this website? I'm getting tired of Wordpress because I've had problems with hackers and I'm looking at options for another platform. I would be fantastic if you could point me in the direction of a good platform.
My page - http://www.bhgalleries.com

Anonymous at: 8 December 2012 at 13:28 said...

Hi, constantly i used to check website posts here in the early
hours in the morning, since i like to learn more and
more.
my website > www.partygalleries.com

Anonymous at: 11 December 2012 at 23:45 said...

Undeniably imagine that which you said. Your favourite justification appeared to
be at the internet the simplest thing to be aware of.
I say to you, I certainly get irked at the same time as other people
consider issues that they just don't understand about. You controlled to hit the nail upon the top as neatly as outlined out the entire thing with no need side-effects , people can take a signal. Will likely be again to get more. Thanks
Here is my web site :: In Ever Possible Position

Anonymous at: 12 December 2012 at 01:00 said...

I'm truly enjoying the design and layout of your blog. It's a very
easy on the eyes which makes it much more enjoyable for me to come here and visit more often.
Did you hire out a designer to create your theme?

Fantastic work!
My website > Creampie Ebony

Anonymous at: 20 December 2012 at 10:38 said...

When I initially commented I clicked the "Notify me when new comments are added" checkbox
and now each time a comment is added I get three emails with the
same comment. Is there any way you can remove people from that service?

Appreciate it!
Also visit my web-site ... teen porn

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

GengCyber.com

Apesal.com

 

Copyright © 2010 HAIRIEcerulean