header

header
hairie

KISAH RAYA Seronoknya baraan

| Saturday, 3 September 2011
Assalamualaikum kawan-kawan blogger,  masih dalam suasana meriah raya kan? Selamat Hari Raya semua. Hari ini curi masa sekejap untuk menulis di sini sambil menunggu tetamu datang. Seronok juga duduk rumah tunggu tetamu datang. Hari ini dah masuk Syawal ke 4 dan hari ini lepas sembahyang Jumaat, kami akan baraan ke kampung sebelah (Kampung Parit Othman), tradisi biasa tiap=tiap aidilfitri 4 Syawal. 


Korang tu apa itu baraan?Kalau dalama bahasa biasanya macam ziarah la tapi dipanggil baraan sebab jalan sekali secara beramai-ramai. Meriah dan seronok. 

Itu sahaja yang aku dapat cakap untuk ketika ini, insyaallah selepas ini akan ada yang menyusul sebab banyak benda yang aku nak kongsi dengan anda semua. 

 S E K I A N   T E R I M A   K A S I H

13 Readers:

{ dylla abas } at: 3 September 2011 at 10:00 said...

baraan tu mcm konvoi a ek..?? tp konvoi ke rumah org la kan.bestnya..dah lama xde aktiviti ni.skrg nk konvoi pun dgn adk beradik sndri jelah :)

{ Akak Kopi } at: 3 September 2011 at 13:58 said...

time gi beraya pastu ada baraan datang memang takut tengok. ramai kemain. kmpung mak pun mmg aktif baraan ni. jawa la katakan.

{ yad'z } at: 3 September 2011 at 19:46 said...

HAPE KAH tu? konvoi rsye ke.. or marhaban? lampi seyh... huhuhu

{ aslann } at: 4 September 2011 at 19:41 said...

untunglahhhh! ade baraan!

{ Mohd Khairi Khadzir } at: 5 September 2011 at 08:30 said...

dylla: aah mcm konvoi... tp x syok arpnggil konvoi..

Akak: haha takut ke??

Yadz: ziarah rumah ke rumah la...

Lann: memg untung punn hahaha

{ Zul Fattah } at: 5 September 2011 at 08:35 said...

ni kali pertama aku dengar perkataan baraan.. haha.. x habis lg ke braya bro?

{ alif ismail } at: 6 September 2011 at 01:39 said...

salam singgah...!!!

baraan??? camne nak sebut tu??? kene sebut baran atau bara'an?? huhuhu

ooo...ziarah... cam bertandang2 kan???

{ Penjana Minda Strategik } at: 6 September 2011 at 14:37 said...

http://theplainyard.blogspot.com/2011/09/plain-awesome-kad-raya-mencanak-dari.html

{ Mohd Khairi Khadzir } at: 7 September 2011 at 07:36 said...

Zul: haha minggu pertama raya je yg bnyk baraan

Alif: thanks sbb bgtaw.. BARA'AN

PMS: hoho

{ Kaki Wayang } at: 7 September 2011 at 10:27 said...

Hehehehe..tu blo khas untuk Politeknik tempat aku khoje

{ Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) } at: 7 September 2011 at 15:52 said...

kuwe wong jowo yaa?????

{ Mohd Khairi Khadzir } at: 7 September 2011 at 17:57 said...

KW: ouhhh ye ke..haha

AFA: surely....

{ al_hakim } at: 8 September 2011 at 07:44 said...

semua blogger2 hebat ni..=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

GengCyber.com

Apesal.com

 

Copyright © 2010 HAIRIEcerulean