header

header
hairie

HASRULHASSAN.COM - Inilah Blog Saya

| Thursday, 20 October 2011
 
"Cuba ceritakan bagaimana anda boleh bermula membuat blog, dan siapakah yang mendorong anda untuk terus berblog. Nyatakan beberapa orang blogger yang memberikan semangat untuk anda terus berblog". (HasrulHassan, 2011)

Assalamualaikum kawan-kawan......
Hari ni nak sertai segmen dari Encik Hasrul Hassan. Korang nak?klik kat banner atas tu. sebelum tu kena jawab dulu soalan yang beliau dah nyatakan tu! (^___^)

Macam mana aku boleh buat blog?
Masa tu tengah semester akhir Diploma di UiTM Perak. Ada kawan ni, tolong daftarkan nama aku kat blogger.com, suruh aku buat blog sebab dia ada blog. Lagipun aku rasa macam menarik sangat bila ada blog sendiri (ala-ala website gitu!), boleh tulis dan semua orang boleh baca. Siapa orang tu? 
 
Hazwan laa, ni blog dia: http://mesmerising1.blogspot.com/

Pendorong untuk terus berblog
Siapa ek? mestilah kawan-kawan sekeliling yang mana mereka ni suka gambar mereka masuk dalam entri aku, dan bila kita search kat Google apa-apa foto yang berkaitan  kadang-kadang muka mereka keluar  kat situ, suke bukan main! HAHA

Dan lagi satu, blogger-blogger lain juga mendorong aku untuk terus menulis dan terus menulis! sebab mereka ni ada pengaruh yang tersendiri dan blog mereka dikenali ramai. Blog yang paling menarik bagi aku adalah, blog yang aku suka baca. Memang la kan (^___^) , Jadi blog sape-sape yang aku suka baca dan tinggalkan kmen tu maksudnya entri korang tu menarik dan best la kan! 

Blogger yang memberikan semangat untuk aku terus berblog?
Ramai juga yang blogger yang aku jadikan panduan dan juga inspirasi untuk terus menulis. Apa yang menarik tentang blog mereka ni adalah dari segi penulisan dan topik terutamnya. Jom singgah blog mereka yang aku suka baca ni:

Blogger otai yang pemurah + banyak GA:

Blogger suka mencarut yang lucah tapi BEST!:

 Juga blogger suka mencarut! tapi menarik untuk dibaca:


Blogger paling latest yang aku kenal, ada banyak info ni:
 
Dan juga banyak blog lain. Semuanya ada keistimewaan masing-masing jadi kalau aku tak ada sebut blog korang kat sini jangan ambil hati taw (^__^). Dan aku selalu juga singgah blog mereka ni, tapi akibat sibuk mereka tak dapat nak tulis selalu. Jom singgah blog mereka: Cik Hanis, Lynda Roslan, Leia Ar, Nur Eyda & Nazlina.

Okay itu je yan gaku nak kongsi, sebenarnya semua orang di sekeliling kita yang memberi semangat untuk terus menulis, bukan sahaja mereka yang mempunyai blog (^___^)

S E K I A N   T E R I M A   K A S I H
 

11 Readers:

{ HafizRahim } at: 20 October 2011 at 14:51 said...

Singgah dari entry yang sama

Entry terbaru saya "HafizRahim.Com : Segmen HasrulHassan.Com - Inilah blog saya"

{ salwaismail } at: 20 October 2011 at 15:18 said...

Salam perkenalan. Saya singgah dari segmen Hasrul Hassan jugak :)

http://salwaismail.blogspot.com/2011/10/hasrulhassancom-inilah-blog-saya.html

http://salwaismail.blogspot.com

{ eyryn } at: 20 October 2011 at 17:07 said...

ryn singgah cnie dari segmen same..
hehe..teruskan b'blogging !
meh singgah blog ryn :)

{ alams.ekins } at: 20 October 2011 at 17:10 said...

singgah sini dari segmen HH
http://alamslegacy.blogspot.com/2011/10/hasrulhassancom-inilah-blog-saya.html

{ Ms Ef Abas } at: 20 October 2011 at 18:08 said...

Jalan-jalan ambik angin lepas keje dr segment HH.

blog #13, list #1.

owh, kaler biru...kalau blog perempuan mesti kaler pink...

{ Rtp Farra Arisha } at: 20 October 2011 at 19:07 said...

for me, blogging is fun :')
so, do keep in blogging okay!!

{ masz86 } at: 21 October 2011 at 11:49 said...

Singgah dr segmen yg sama...

http://masrinasidek.blogspot.com/2011/10/segmen-inilah-blog-saya.html

{ Amalina } at: 21 October 2011 at 16:55 said...

Salam, Lina datang dari segmen yang sama. Selamat berkenalan! http://koreanpoplovers-amalina.blogspot.com/2011/10/hasrulhassancom-inilah-blog-saya.html

{ ch000tz axoera } at: 24 October 2011 at 11:33 said...

visit n follow..feel free to follow balik eyh :D

{ Kaki Wayang } at: 27 October 2011 at 14:02 said...

Xde pon blog i..retis sangat

Anonymous at: 24 November 2011 at 13:09 said...

perlu memeriksa:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

GengCyber.com

Apesal.com

 

Copyright © 2010 HAIRIEcerulean