header

header
hairie

Baucar Pelajar RM200: Beli buku yang tak mampu nak beli cash!

| Thursday, 19 January 2012
Assalamualaikum kawan-kawan...
Student IPT sekarang mesti tengah memenuhi kedai-kedai buku yang offer baucar pelajar kan.. Tiba-tiba kedai tu sesak dengan anak-anak muda yang rajin membaca, nak bayar pun kena beratur panjang (^__^) satu perkembangan yang positif dalam dunia pendidikan di Malaysia, nice! .. so kerajaan, kena bagi lebih banyak laaa kan..kan..kan...

Tak ketinggalan aku...HAHA take time sekejap nak shopping buku..sebelum ni aku rajin beli LIBUR tapi sekarang dah jarang sebab tak terbaca, sibuk dengan final project & assignment. 

Aku suka buku yang banyak gambar, kurang tulisan dan guna bahasa Inggeris yang simple dan mudah difahami.. 


Ini benda yang aku beli dengan menggunakan baucar RM150 + RM berapa aku tak ingat.. dan sekarang ni ade lagi baucar RM50 kat tangan yang belum terbeli ape-ape..aku punya jumlah belian ni tak sampai RM200 sebab tu la aku pakai tunai..so balance tu aku dapat balik dan baucar yang lebih tu aku boleh pakai untuk beli bende lain.. tak faham ek?macam ni contohnya korang beli buku tu RM25 dan kalau korang bayar pakai baucar RM50 tu korang tak akan dapat balance, terus habis macam tu je..sebab tu la kenab ayar cash RM25 je.. (^__^) 

Kenapa aku beli buku ni? yang atas sekali ni untuk anak buah aku, bagi bende yang education sikit . Dah besar nanti harap-harap jadi budak yang cerdik (^__^) .. buku Hotshots tu banyak foto yang menarik yang cerita pasal peristiwa penting kat Malaysia..macam-macam la dari kes bunuh, perhimpunan dan lain-lain lagi.


Kenapa 1000 Wonders Of The World? kan boleh tengok kat internet.. bagi aku, buku ni boleh dijadikan sebagai koleksi peribadi beb..dan juga buku ni banyak foto, kurang tulisan..so jadi seronok la nak bace..kalau kat internet, belum tentu nak bace..feel pun lain beb! (^__^ )

Share ilmu ngan housemates (^___^) ..diorang pulak yang excited nak bace..aku pulak dah ngantuk, tidoq awal heee..

Ada lagi baucar RM50 ni nak beli buku lagi tapi belum decide nak cari buku apa, yang penting bukan novel sebab aku tak berapa minat sangat .. maybe buku pasal foto kot sebab puas tengok foto cantik-cantik kat dalam buku..




12 Readers:

{ NURUL NADIAH MAMAT } at: 19 January 2012 at 22:03 said...

saya punya dah habis...hehe...

{ Syafiq Ahadin } at: 19 January 2012 at 22:11 said...

saya tak guna lagi.... yeeeaaa!!!

{ shera haifa } at: 19 January 2012 at 22:12 said...

RM 50 dah hbs beli buku sndiri.. bakinya nak beli buku kat adik2 laa.. xdelah mensia-siakan voucer yg diberikan tu..:)

{ .........cP~ } at: 19 January 2012 at 22:25 said...

Untung lah dapat. jangan sia-siakan. Kami dulu mana ada semua ni. Tak sanggup beli buku. pinjam kat library, fotokopi, pinjam kawan.

{ Aini Azman } at: 19 January 2012 at 22:29 said...

aku baru je guna RM50 tdi, hahah ada lagi rm150 =p

{ Joe_Hans } at: 20 January 2012 at 15:08 said...

saya xguner lagi....hahahaa

{ Fakhruddin Aziz } at: 23 January 2012 at 07:38 said...

hot shot tu macam best je..brapa harga...

{ Areef Ibn Naim } at: 23 January 2012 at 10:23 said...

salam,

sy pun dpt dah baucar ni n dah guna pun... sy punya belian rm220.60. tp sbb guna members card lagi 2 sen je nak rm200... alhamdulillah, tak kuor sesen pun :)

{ Iffah Afeefah } at: 23 January 2012 at 10:53 said...

untungla pakai baucer

nga jeles tgk sunah pakai baucer jugak

{ ayie } at: 23 January 2012 at 14:27 said...

aku tgok buku hotshoot tu..muka depan teruja gila..tapi tgok dalam..ala ada kureng ckit..nape xlawa ek?

{ miss keila } at: 23 January 2012 at 14:52 said...

blom amik lagi baucer tu..sbb tgh praktikal..

{ Mohd Khairi Khadzir } at: 23 January 2012 at 21:49 said...

NNM: haha habis kt bende berilmu xpe hehe

SA: yeahhh nk 5o ley?haha

SH: yeahh btol tu..! share la ngan family hehe

CP: tu la..btol sgt2! trpulang pd diri sndiri mcm mane nk manfaatkn

AA:haha meh sikit! 50 je haha

JH: untungglaaaaa,. haha

FA: hotshot rm59.90.. sape2 yg minat foto best kot..

AIN:wow! untunglaaa jd member! dpt diskaun lebih huhhu

IA: erkk hahhaa. p pau kt sunah

Ayie: dlm tu sbb bnyk psl peristiwa negara.. berita hot! ..so tu foto2 utk paper la kn..just die compile mne foto yg berharga & ade meaning..

MK: huu p amik skrg..tkot xsmpt hee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

GengCyber.com

Apesal.com

 

Copyright © 2010 HAIRIEcerulean