header

header
hairie

Masjid dulu dah jadi baru

| Sunday, 11 March 2012
Assalamualaikum kawan-kawan...
Lama dah rasanya tak jalan-jalan kat kawasan komersial yang dekat dengan pasar tepi Sungai Batu Pahat tu, ada benda yang berubah dari segi fasad bangunan tapi aktiviti tetap sama ..

Ni kat sebelah ni, korang pernah rasa cendol ni? lokasi kat Jalan ape tah aku tak ingat tapi dekat dengan Pasar Pagi Jalan Ibrahim, kalau korang tanya orang sana, tau la kot..

Sedap ke? bagi aku sedap la..ni antara cendol paling lama kot bukak kat sini..Melayu, Cina, India semua makan sini.lagi sedap kalau cuaca panas gilerr, memang masyuk!! Semangkuk RM1 jer murah beb!

Yang ni aku nak cite sebenarnya..masjid India or surau yang terletak kat kawasan komersial ni.. dah renovate rupenye tapi aku tak tau bile bende ni start renovate.. tau2 dah macam ni.. mesti makin cantik nih..

Sebelum ni, bangunan rumah kedai kat area ni jugak diorang buat renovation..nampaknya kerajaan/pihak berwajib dah mula sibuk nak kekalkan dan naik taraf bahan sejarah yang ada kat BP nih..dengar khabar Pulau Sialu tu yang kat Minyak Beku pun bakal jadi pusat pelancongan.. harap-harap ada pelancong datang singgah BP (^___^ )


4 Readers:

{ Bluewendy } at: 11 March 2012 at 20:02 said...

sedapnye cendol..huhu

{ Khairiz } at: 12 March 2012 at 13:57 said...

http://khairiz85.blogspot.com/2012/03/om-jadi-geng-kami-blogger-malaysia.html

{ Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) } at: 13 March 2012 at 13:51 said...

cendok pulut sedapp wwokkkkkk~~

{ Mohd Khairi Khadzir } at: 14 March 2012 at 20:16 said...

BW: hehe memg sedap! >_<

Khai: insyaallah, thanks!

AFA: hoho xsuke sgt pulut heeee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

GengCyber.com

Apesal.com

 

Copyright © 2010 HAIRIEcerulean