header

header
hairie

FAREED ZAIN: a very talented Photographer~~

| Thursday, 28 June 2012
Assalamualaikum kawan-kawan...
Entri kali ni just nak share tentang seorang jejaka/lelaki yang aku kenal melalui alam maya & tak pernah jumpa lagi sampai entri ini ditulis. Beliau adalah saudara Fareed Zain, mahasiswa UTHM Johor student Engineering. Sape budak ni? sape die nak masuk blog aku? Hello...

Gambar kat sebelah ni adalah profile picture yang aku mula-mula jumpa, masa tu kalau tak silap dari Friendster then kitorang banyk sembang kat YM..lepas tu senyap, then jumpa kat FB hoho..masa tu dah maju sikit dah, talent photography Fareed ni makin hebat! Banyak dia upload gambar cantik dan dari situlah aku mula suke dengan hasil tangan dia sampai sekarang beb! 

Sekarang ni tengah hebat dengan wedding photoshoot! Hasilnya? kadang-kadang ade yang kurang tapi seriously, semuanya OK & sedap dipandang, membangkitkan rasa aku nak nikah sekarang pun ada HAHA tapi lambat lagi daaa...

Kenapa aku suka gambar dia? sudut yang menarik, color, kualiti dan juga ekspresi serta aksi pengantin dalam tu HOHO. Lagi 1 pemilihan lokasi untuk photoshoot! Entah mana, banyak jugak tempat cantik-cantik kat Johor ni sebenarnya yang aku belum check in lagi :P Gambar kat atas ni kat masjid UTHM, masjid baru tuuu...



FFirst time tengok gambar ni, WOWW!! sebab warna dinding tu nampak SMART! maklumlah aku ni suka warna biru 'Cerulean' katanya.Seriously smart gambar ni. Good job Fareed sebab berjaya menjeleskn aku dengan gambar ko yang cantik ni :P

Kualiti gambar yang ni kan hampir macam Aizul buat selalu HOHO masing-masing ade kekreatifan sendiri kan, yang penting kita suka dengan hasil kita sendiri >_<

Ahaaa ini gambar ar, membuatkan 5juta persoalan dalam kepala aku. Sampai sekarang aku tak tau kat mana lokasi untuk sesi photoshoot ni. Kalau korang tengoklah gambar ni kan, macam berada di sebuah kawasan yang tak mungkin ada kat Johor, kat UPM ada la macam ni kan. Sampai sekarang dia tak bagitaw aku kat mana tempat ni, katanya nak bawak aku nanti HOHO >_<

Pic ni try & error untuk style vintage..bagi aku menjadi jugak! sebab ada la sikit maam gambar lama >_< Habis smua pic ko aku review Fareed..ngeeee



Ni lagi 1 lokasi photoshoot yang cantik! Batu Pahat ada sawah wooo HAHA tapi ntah2 ni kat Muar, ye dak Fareed? :P

See..walaupun subjek lebih kecik dari logo UTHM tu, bagi aku gambar ni tetap cantik! Color tu rasa nampak relaks & menarik. Kalau korang nak saja-saja shoot pun boleh jugak, contact je Fareed Zain.

Semua orang kena sporting, barulah hasilnya macam ni, kan Fareed Zain! >_< HAHA tugas photoG pulak, kena bagi arahan yang sporting, barulah happening!

Aku punya kualiti gambar belum mencapai tahap ni lagi, aku jenis yang lambat nak belajar dan sedikit malas nk belajar tapi suka tangkap gambar HEHE *sila ubah perangai ye! :P




Banyak sangat sebenarnya aku nak share gambar dengan korang tapi tak mampu sebab kalau entri ni panjang sangat, mesti korang tak nak baca sangat kan.. apa kata korang singgah sini je, kat bawah ni:


Like Fan Page beliau, kat bawah ni:

Juga, singgah ke laman web rasmi:

Semua yang terbaik ada kat dalam tu, dan kalau ada apa-apa nak tanya, just contact segala apa link yang ada >_<

So untuk Fareed Zain teruskan & tingkatkan lagi kualiti & kehebatan gambar kau. Lagi hebat, lagi best & lagi laa banyak kali aku tengok! (tengok dengan mood cemburu sebab diorang dah kawin :( HAHA). Tu je nak cakap, ada benda best lagi, nanti aku update lagi.

P/s: semua gambar ni diambil dengan kebenaran di laman Facebook Fareed Zain.


4 Readers:

{ hazanis } at: 29 June 2012 at 03:07 said...

memang gambar2 dia cantik lah....

{ Fareed zain } at: 29 June 2012 at 08:27 said...

macam kenal ini orang ..tapi di mana kah :) .thanks friends.^^

{ Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) } at: 1 July 2012 at 16:36 said...

haah..cntik laaa gambar beliau..

{ Mohd Khairi Khadzir } at: 22 July 2012 at 12:16 said...

HA: yup cntik!

FZ: entah lerr~~~~ :P

AFA: klau x cntik, xde la aku tulis entri utk beliau heeeeeeeeeee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

GengCyber.com

Apesal.com

 

Copyright © 2010 HAIRIEcerulean