header

header
hairie
| Thursday, 13 September 2012
Assalamualaikum kawan-kawan...
Dah lama sebenarnya nak kongsi entri pasal ni; Lebuhaya Senai-Desaru yang dah dibuka tahun lepas tu menghubungkan Senai ke Desaru, sebuah kawasan peranginan tepi pantai mengadap Laut China Selatan. Okay korang nak info ringkas pasal lebuhraya ni? jom klik sini: http://www.kejora.gov.my/web/guest/berita/senai_desaru 

Okay hari ni aku tak cerita sangat pasal lebuhraya tu, aku nak tunjuk kat korang foto-foto amatur yang diambil dari dalam kereta di sekitar kawasan jambatan kabel ni.



Dari jauh dah nampak struktur besar kat tengah-tengah jambatan ni. Dengan adanya teknologi, maka kita boleh hasilkan struktur macam ni walaupun kat atas air. Malaysiaku gemilang!

Sama dengan senibina jambatan kedua Sungai Muar.

Memang besar, subhanallah akal manusia ni sungguh berguna kan >_<




Cuba mencari sudut yang cantik, tapi kurang berjaya..





Struktur yang menarik dilihat dar jauh. Aku tak dapat foto malam sebab aku tak lalu malam kat jalan ni. Orang kata ada sesuatu cerita misteri di sebaik jambatan ni haaaaa~~~~ KISAH TIGA ORANG WANITA DI ATAS MENARA JAMBATAN TU.. pegi cari sendiri cite ni >_<

Itu je koleksi gambar yang aku nak kongsi dengan korang. Agak membosankan la lebuhraya ni sebab jauh dan tak ada yang istimewa sepanjang jalan kecuali jambatan ni. Tak ingat nama teluk ni di mana berdirinya jambatan mega nih! Kalau korang nak pegi Desaru tanpa lalu Kulai ngan bandar Kota Tinggi bolehlah lalu sini; menenagkan tapi bosan. Yang penting korang selamat sampai~~


5 Readers:

{ Mira Adzlia } at: 13 September 2012 at 15:38 said...

pnah lalu sini mse awl taun aritu, g Desaru...mmg smooth je jln sbb xbyk kete...tp rse sunyi sgt la plak..huhu....mmg gerun la klu mlm..siang pun cm lengang jer

{ Faizul Osman } at: 13 September 2012 at 18:35 said...

Jambatan tu kat teluk sengat... sy selalu ke teluk sengat... nampak jambatan tu dr jauh je... tak naik pun...

{ Mohd Khairi Khadzir } at: 14 September 2012 at 22:03 said...

MA: siang2 ok la ley tgk pokok2 ... mlm2 gelap jerr bahaya >_<

{ Mohd Khairi Khadzir } at: 14 September 2012 at 22:07 said...

FO: haa teluk sengat! saya lupe hehehe wt ape je kt teluk sengat tu? huhu

{ ch000tz axoera ヅ } at: 18 September 2012 at 14:22 said...

suka pic side mirror tu :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

GengCyber.com

Apesal.com

 

Copyright © 2010 HAIRIEcerulean